Στους ρυθμούς των Ελλήνων η second-hand αγορά

Στους ρυθμούς των Ελλήνων η second-hand αγορά

166
Στους ρυθμούς των Ελλήνων η second-hand αγορά

Ιδιαίτερα δυναμική παραμένει η παρουσία των Ελλήνων στη second-hand αγορά εντός του έτους, όπου και διατηρούν πρωτοκαθεδρία τόσο στις αγορές όσο και στις πωλήσεις πλοίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη εβδομαδιαία έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied Shipping Research, οι Έλληνες έχουν προβεί στην αγορά 220 πλοίων εντός του έτους και στην πώληση 192 πλοίων.

Ειδικότερα, τα μισά από αυτά (110 πλοία) είναι τύπου bulk carrier. Τα bulk carriers είναι η μόνη κατηγορία πλοίων στα οποία ο διεθνής ανταγωνισμός είναι ισχυρός. Εντός του έτους, οι Κινέζοι έχουν προβεί στην αγορά επίσης 110 bulk carriers, γεγονός που καταδεικνύει την έντονη κόντρα μεταξύ ελληνικής και κινεζικής πλοιοκτησίας. Σύμφωνα με την Allied, εντός του έτους, 584 bulk carriers έχουν αλλάξει χέρια.

Παράλληλα, οι Έλληνες έχουν προχωρήσει στην αγορά 102 δεξαμενόπλοιων εντός του έτους – έναντι μόλις 47 των Κινέζων – επιβεβαιώνοντας πως η ελληνική ναυτιλιακή επιχειρηματικότητα βρίσκεται στο πηδάλιο της παγκόσμιας αγοράς δεξαμενόπλοιων. Σημειώνεται ότι το 2022 έχουν πραγματοποιηθεί συμφωνίες για την αγορά 593 δεξαμενόπλοιων.

Ωστόσο, οι Έλληνες έχουν προβεί στην αγορά μόλις τριών containerships εντός του έτους, με τους Ελβετούς επενδυτές να αναρριχώνται στην κορυφή στη συγκεκριμένη κατηγορία.  40 containerships έχουν καταλήξει σε ελβετικά συμφέροντα εντός του έτους, αντιστοιχώντας στο 25% της δραστηριότητας στην αγορά (159 πλοία).

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.