
Οριακή άνοδος κατεγράφη στη δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Αύγουστο του 2022 σε ετήσια βάση. Σύμφωνα με δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ, την ελληνική σημαία φέρουν 1.830 εμπορικά πλοία ‒άνω των 100 ΚΟΧ (Κόρων Ολικής Χωρητικότητας)–, συνολικής χωρητικότητας περίπου 38,7 εκατ. ΚΟΧ, έναντι 1.827 πλοίων τον Αύγουστο του 2021. Συνεπώς, σε όρους αριθμού πλοίων, ο ελληνικός στόλος κατέγραψε άνοδο 0,2% σε ετήσια βάση.
Ωστόσο, σε όρους χωρητικότητας, ο ελληνικός εμπορικός στόλος πλοίων μεγαλύτερων των 100 ΚΟΧ μειώθηκε κατά 1,4%. Μάλιστα, η πτώση ήταν εμφανής στα φορτηγά πλοία, ο στόλος των οποίων μειώθηκε κατά 5,5% σε όρους χωρητικότητας. Από την άλλη, ο στόλος των δεξαμενόπλοιων κατέγραψε άνοδο 0,4% σε όρους χωρητικότητας σε ετήσια βάση τον Αύγουστο, παρά το γεγονός ότι, σε όρους αριθμού πλοίων, ο στόλος μειώθηκε κατά 2,2%. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει ότι τα δεξαμενόπλοια που εισέρχονται στον ελληνικό στόλο είναι νεότερα και μεγαλύτερου μεγέθους.
Παράλληλα, ο ελληνικός εμπορικός στόλος χωρητικότητας μικρότερης των 3.000 κόρων αυξήθηκε κατά 1,2% σε όρους αριθμού πλοίων, αλλά μειώθηκε κατά 1,8% σε όρους χωρητικότητας. Όσον αφορά τον στόλο πλοίων χωρητικότητας μεταξύ των 3.000 και των 30.000 κόρων, ο στόλος κατέγραψε άνοδο 1,4% σε όρους αριθμού πλοίων και 1,2% σε όρους χωρητικότητας. Τέλος, ο στόλος πλοίων χωρητικότητας μεγαλύτερης των 30.000 κόρων σημείωσε πτώση 3,2% σε όρους αριθμού πλοίων και πτώση 1,6% σε όρους χωρητικότητας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ