
Οριακή άνοδος κατεγράφη στη δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Αύγουστο του 2022 σε ετήσια βάση. Σύμφωνα με δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ, την ελληνική σημαία φέρουν 1.830 εμπορικά πλοία ‒άνω των 100 ΚΟΧ (Κόρων Ολικής Χωρητικότητας)–, συνολικής χωρητικότητας περίπου 38,7 εκατ. ΚΟΧ, έναντι 1.827 πλοίων τον Αύγουστο του 2021. Συνεπώς, σε όρους αριθμού πλοίων, ο ελληνικός στόλος κατέγραψε άνοδο 0,2% σε ετήσια βάση.
Ωστόσο, σε όρους χωρητικότητας, ο ελληνικός εμπορικός στόλος πλοίων μεγαλύτερων των 100 ΚΟΧ μειώθηκε κατά 1,4%. Μάλιστα, η πτώση ήταν εμφανής στα φορτηγά πλοία, ο στόλος των οποίων μειώθηκε κατά 5,5% σε όρους χωρητικότητας. Από την άλλη, ο στόλος των δεξαμενόπλοιων κατέγραψε άνοδο 0,4% σε όρους χωρητικότητας σε ετήσια βάση τον Αύγουστο, παρά το γεγονός ότι, σε όρους αριθμού πλοίων, ο στόλος μειώθηκε κατά 2,2%. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει ότι τα δεξαμενόπλοια που εισέρχονται στον ελληνικό στόλο είναι νεότερα και μεγαλύτερου μεγέθους.
Παράλληλα, ο ελληνικός εμπορικός στόλος χωρητικότητας μικρότερης των 3.000 κόρων αυξήθηκε κατά 1,2% σε όρους αριθμού πλοίων, αλλά μειώθηκε κατά 1,8% σε όρους χωρητικότητας. Όσον αφορά τον στόλο πλοίων χωρητικότητας μεταξύ των 3.000 και των 30.000 κόρων, ο στόλος κατέγραψε άνοδο 1,4% σε όρους αριθμού πλοίων και 1,2% σε όρους χωρητικότητας. Τέλος, ο στόλος πλοίων χωρητικότητας μεγαλύτερης των 30.000 κόρων σημείωσε πτώση 3,2% σε όρους αριθμού πλοίων και πτώση 1,6% σε όρους χωρητικότητας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ