
Το ναυπηγικό τμήμα της Hyundai (ΗΗΙ-SBD) προχώρησε σε παραγγελία έξι κινητήρων διπλού καυσίμου MAN B&W G95ME-C10.5-LGIM, κατανάλωσης μεθανόλης, οι οποίοι θα εξοπλίσουν έξι νεότευκτα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, χωρητικότητας 17.000 TEUs έκαστο, που η Hyundai θα κατασκευάσει για λογαριασμό της A.P. Moller-Maersk.
Το τμήμα μηχανημάτων και κινητήρων της Hyundai (HHI-EMD) πρόκειται να κατασκευάσει τους εν λόγω κινητήρες στη Νότια Κορέα, ενώ, σύμφωνα με τη MAN ES, το βιβλίο παραγγελιών της εταιρείας αριθμεί πλέον 78 παραγγελίες για κινητήρες ME-LGIM, αποδεικνύοντας ότι η μεθανόλη κερδίζει σταδιακά έδαφος ως εναλλακτική λύση ναυτιλιακού καυσίμου.
Ως καύσιμο, η μεθανόλη μπορεί να είναι ανθρακικά ουδέτερη, όταν παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και βιογενές CO₂, με την παγκόσμια παραγωγή της πράσινης μεθανόλης να έχει αυξηθεί σημαντικά τελευταία. Παράλληλα, σε συνθήκες περιβάλλοντος, η μεθανόλη συναντάται σε υγρή μορφή, κάτι που απλοποιεί αρκετά τον σχεδιασμό των δεξαμενών αποθήκευσής της και μειώνει τα σχετικά κόστη διαχείρισης του καυσίμου. Τέλος, ο κινητήρας διπλού καυσίμου ME-LGIM της MAN ES απαιτεί μόλις 13 bar πίεση τροφοδοσίας καυσίμου, με αρκετούς κατασκευαστές να προσφέρουν ήδη σήμερα συστήματα τροφοδοσίας καυσίμου με αυτές τις προδιαγραφές.
Η MAN ανέπτυξε τον κινητήρα ME-LGI ανταποκρινόμενη στο ενδιαφέρον του ναυτιλιακού κλάδου να στραφεί σε εναλλακτικές λύσεις καυσίμου έναντι του συμβατικού μαζούτ, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι απανθρακοποίησης που έχουν τεθεί. Ο κινητήρας ME-LGI χρησιμοποιείται εδώ και αρκετά χρόνια σε πλοία μεταφοράς μεθανόλης, διαθέτοντας αποδεδειγμένο ιστορικό επιτυχίας και προσφέροντας υψηλά επίπεδα αξιοπιστίας και απόδοσης καυσίμου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ