
Στη δημοσίευση των αποτελεσμάτων της ετήσιας έκθεσής της για τις Περιβαλλοντικές Τεχνολογίες και Πρακτικές του Παγκόσμιου Κλάδου της Κρουαζιέρας προχώρησε η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA). Στην έκθεση προβάλλεται η πρόοδος του κλάδου για την επίτευξη του στόχου των μηδενικών εκπομπών άνθρακα έως το 2050.
Πιο συγκεκριμένα στην έκθεση αναφέρεται πως περισσότερο από το 15% των πλοίων που θα δρομολογηθούν τα επόμενα πέντε χρόνια θα μπορούν να ενσωματώνουν κυψέλες καυσίμου ή μπαταρίες, ενώ το 85% των πλοίων των εταιρειών-μελών της CLIA που θα είναι σε λειτουργία από τώρα έως το 2028 θα μπορούν να συνδεθούν με συστήματα παράκτιας ενεργειακής υποστήριξης, επιτρέποντας στις μηχανές να σβήνουν στην προβλήτα, συμβάλλοντας έτσι στη σημαντική μείωση των εκπομπών.
Η Kelly Craighead, President και CEO της CLIA, δήλωσε: «Η καινοτομία και η μηχανική βρίσκονται στην καρδιά του οράματός μας για μηδενικές εκπομπές άνθρακα. Ο κλάδος μας συνεχίζει να πρωτοπορεί, επενδύοντας δισεκατομμύρια για την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών και την επιτάχυνση της ανάπτυξης βιώσιμων ναυτιλιακών καυσίμων».
Ο Chairman της CLIA Global, Pierfrancesco Vago, δήλωσε: «Ο κλάδος της κρουαζιέρας ήταν πάντα και θα συνεχίσει να είναι στην αιχμή της καινοτομίας σε ό,τι αφορά τις περιβαλλοντικές και ναυτιλιακές τεχνολογίες».
Παρά την πρόοδο που έχει σημειωθεί, καθίσταται σαφές πως η μετάβαση στα βιώσιμα καύσιμα παραμένει απαραίτητη για την επίτευξη των στόχων της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Τέλος, η CLIA είναι ένας από τους οργανισμούς που υποστηρίζουν τη συμμαχία «Getting to Zero» της ναυτιλιακής βιομηχανίας για εξάλειψη των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ