
Η ιαπωνική εμπορική εταιρεία Marubeni Corporation ανακοίνωσε την ολοκλήρωση ενός δοκιμαστικού ταξιδιού ενός από τα πλοία μεταφοράς αιθυλενίου που έχει ναυλώσει, το οποίο κατανάλωσε ένα μείγμα βιοκαυσίμου πραγματοποιώντας το ταξίδι από το Βλισίνγκεν της Ολλανδίας στο Τέξας των Ηνωμένων Πολιτειών. Σύμφωνα μάλιστα με την εταιρεία, πρόκειται για τον πρώτο παγκοσμίως εφοδιασμό πλοίου μεταφοράς αιθυλενίου με βιοκαύσιμο.
Το πλοίο με την ονομασία GasChem Dollart, εφοδιάστηκε με ένα μείγμα ναυτιλιακού βιοκαυσίμου B25, το οποίο αποτελείται κατά περίπου 25% από μεθυλεστέρες λιπαρών οξέων (FAME) αναμεμειγμένους με πετρέλαιο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (VLSFO) και το οποίο παρείχε η εταιρεία BP Europa SE – BP Nederland, θυγατρική της BP.
Το βιοκαύσιμο FAME, γνωστό και ως βιοντίζελ, παράγεται σε μεγάλο βαθμό από ανακυκλωμένα χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια, είναι βιοδιασπώμενο και έχει παρόμοιες ιδιότητες με εκείνες του συμβατικού ντίζελ. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί άμεσα στα πλοία χωρίς να απαιτείται η πραγματοποίηση μετασκευής στον κινητήρα, ενώ η κατανάλωση του προσφέρει μείωση των παραγόμενων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου σε σύγκριση με την κατανάλωση συμβατικού πετρελαίου.
Η προέλευση και η παραγωγή του FAME που καταναλώθηκε στο εν λόγω ταξίδι είναι πιστοποιημένη σύμφωνα με το σύστημα ISCC το οποίο εξασφαλίζει τη συμμόρφωση με ένα σύνολο κριτηρίων βιωσιμότητας τα οποία αφορούν όλη την αλυσίδα εφοδιασμού του βιοκαυσίμου, από την συλλογή της πρώτης ύλης και την επεξεργασία αυτής έως και την παράδοση του τελικού προϊόντος.
Στόχος της Marubeni ήταν μέσω της εν λόγω δοκιμής να κατανοήσει εάν προκύπτουν τυχόν τεχνικά ζητήματα σχετικά με την κατανάλωση του βιοκαυσίμου, ενώ η εταιρεία θα συνεχίσει να αναζητά και άλλους τρόπους μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των δραστηριοτήτων της προκειμένου να υποστηρίξει τις προσπάθειες απανθρακοποίησης των πελατών της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ