
Σημαντικός εκτιμάται ο αντίκτυπος της απόφασης του OPEC+ να μειώσει την παραγωγή πετρελαίου του, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (ΙΕΑ). Πιο συγκεκριμένα, ο OPEC+ πρόσφατα αποφάσισε να μειώσει την παραγωγή του κατά 2 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ανά ημέρα, γεγονός που έχει οδηγήσει σε άνοδο των τιμών πετρελαίου.
H εξέλιξη αυτή, βάσει του ΙΕΑ, γιγαντώνει τον κίνδυνο παγκόσμιας ύφεσης. Σε μηνιαία έκθεσή του, ο IEA υπογραμμίζει ότι η άνοδος των τιμών πετρελαίου ίσως αποτελέσει το τελειωτικό χτύπημα για την παγκόσμια οικονομία, η οποία βρίσκεται υπό σημαντική πίεση, λόγω του πληθωρισμού και της ανόδου των επιτοκίων.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η πραγματική μείωση της προσφοράς πετρελαίου εκτιμάται περίπου στο 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ανά ημέρα, παρότι θεωρητικά η μείωση είναι ίση με 2 εκατ. Το μεγαλύτερο μέρος των μειώσεων εκτιμάται πως θα προέλθει από την παραγωγή της Σαουδικής Αραβίας και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, καθώς λοιπά μέλη του Οργανισμού αντιμετωπίζουν προκλήσεις που δυσχεραίνουν την επίτευξη των στόχων παραγωγής τους.
Παράλληλα, η πολιτική που χαράσσει ο OPEC+ έχει προκαλέσει τη δριμεία κριτική των ΗΠΑ, με τις σχέσεις Ουάσιγκτον και Ριάντ να είναι τεταμένες. Άλλωστε, παρότι οι ΗΠΑ παράγουν μεγάλες ποσότητες μαύρου χρυσού, εξαρτώνται σημαντικά από την παγκόσμια αγορά για δύο λόγους. Κατ’ αρχάς, οι ΗΠΑ καταναλώνουν ημερησίως περίπου 2 εκατ. βαρέλια πετρελαίου περισσότερο από ό,τι παράγουν (παραγωγή: 18,8 εκατ., κατανάλωση: 20,5 εκατ., πηγή: Washington Post). Την ίδια ώρα, ακόμα και αν η παραγωγή των ΗΠΑ έφτανε τα επίπεδα κατανάλωσης, η χώρα θα αναγκαζόταν να στραφεί στις διεθνείς αγορές λόγω των διαφορών που υπάρχουν στους βαθμούς πετρελαίου, που επηρεάζουν τη διύλιση και τις χρήσεις του.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…

Εν μέσω του θερμού καλοκαιρού και εν αναμονή του ψυχρού χειμώνα, οι εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στη Γηραιά Ήπειρο συνεχίστηκαν με αμείωτο ρυθμό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ