Επενδυτικές στρατηγικές σε ένα αβέβαιο περιβάλλον για τη ναυτιλία

Επενδυτικές στρατηγικές σε ένα αβέβαιο περιβάλλον για τη ναυτιλία

264
Επενδυτικές στρατηγικές σε ένα αβέβαιο περιβάλλον για τη ναυτιλία

Οι στρατηγικές ναυτιλιακών επενδύσεων σε ένα εύθραυστο περιβάλλον για τον κλάδο βρέθηκαν στο επίκεντρο συζήτησης κατά τη διάρκεια του πρόσφατου συνεδρίου του Marine Money.

Περιβαλλοντικοί κανονισμοί, πληθωρισμός και ο αντίκτυπός τους στη χάραξη στρατηγικής για την επέκταση των στόλων αναλύθηκαν εκτενώς στο πάνελ στο οποίο συμμετείχαν οι: Λέων Πατίτσας, Chief Executive Officer, Atlas Maritime Ltd., Eva Birgitte Bisgaard, Chief Commercial Officer, Maersk Tankers, Τζέρι Καλογηράτος, CEO & Director, Capital Product Partners L.P., και Ευάγγελος Χατζής, Chief Financial Officer, Danaos Corporation. Το πάνελ συντόνιζε o Σωκράτης Λεπτός-Μπούρτζη, Partner, Global Shipping & Ports Leader, PwC Greece.

Η συζήτηση εκκίνησε με κοινή τοποθέτηση των συμμετεχόντων, οι οποίοι χαριτολογώντας τόνισαν ότι «η στρατηγική να αγοράζεις σε χαμηλές τιμές και να πουλάς σε υψηλές είναι αλάνθαστη». Στην αρχική του εισήγηση, ο κ. Ευάγγελος Χατζής υπογράμμισε ότι η διόρθωση που καταγράφεται στους ναύλους των containerships δημιουργεί ευκαιρίες για επενδύσεις, καθώς ωθεί προς τα κάτω τις αξίες. Ο ίδιος εξέφρασε την άποψη ότι, εν μέσω έντονης αβεβαιότητας και σε ό,τι αφορά τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, συνετή στρατηγική είναι η στάση αναμονής.

Μιλώντας για τις επικρατούσες συνθήκες στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων, ο κ. Πατίτσας ανέφερε ότι το orderbook είναι σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα (4,5%), απόρροια του γεγονότος ότι τα ναυπηγεία είναι γεμάτα με παραγγελίες για containerships. Ακόμη, ο επικεφαλής της Atlas Maritime, η οποία πρόσφατα εισήλθε στον κλάδο των car carriers, επισήμανε ότι ο χάρτης των ροών πετρελαίου έχει διαφοροποιηθεί, δίνοντας φτερά στα τονομίλια. Αναφερόμενος στις περιβαλλοντικές απαιτήσεις για τη ναυτιλία, υπογράμμισε ότι έμφαση θα πρέπει να δοθεί και στις υποδομές ενέργειας και εκτίμησε ότι τα ορυκτά καύσιμα θα κυριαρχούν στο ενεργειακό μείγμα για αρκετά χρόνια ακόμα. Επίσης, σημείωσε ότι θα «πρέπει να σκεφτούμε τον τρόπο με τον οποίο παράγονται σήμερα τα καύσιμα», προκειμένου μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος να επιτευχθεί σε όλο το φάσμα της αλυσίδας αξίας.

Κατά την κ. Bisgaard, το επενδυτικό περιβάλλον σήμερα είναι πολύ διαφορετικό και οι όποιες στρατηγικές αποφάσεις καθίστανται δύσκολες, λόγω πληθώρας αβεβαιοτήτων. Δεδομένου ότι τα εναλλακτικά καύσιμα για την επόμενη ημέρα της ναυτιλίας δεν είναι διαθέσιμα, η κ. Bisgaard υπογράμμισε ότι το μόνο που μπορεί να κάνει η ναυτιλιακή κοινότητα είναι να προετοιμαστεί κατάλληλα.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο κ. Καλογηράτος, ο οποίος σχολίασε ότι, παρά την όλη αβεβαιότητα, η ναυτιλιακή βιομηχανία οφείλει να συνεχίσει να εξυπηρετεί τις ανάγκες των πελατών της, επενδύοντας παράλληλα τόσο στην Έρευνα και Ανάπτυξη όσο και στις διαθέσιμες τεχνολογίες. Εκτίμησε επίσης ότι τα επόμενα έτη δεν θα δούμε «μια τεράστια επανάσταση για την πρόωση των πλοίων» και συμπλήρωσε ότι η τεχνογνωσία και το ικανό ανθρώπινο δυναμικό αποτελούν τα κλειδιά, προκειμένου η ναυτιλιακή βιομηχανία να αντεπεξέλθει στις προκλήσεις. Στο μέτωπο των ναυλαγορών, ο κ. Καλογηράτος τόνισε ότι, παρά την πτώση των ναύλων, οι αξίες των containerships είναι υψηλότερες κατά 75% σε σχέση με τον δεκαετή μέσο όρο.

Φωτo: Ναυτικά Χρονικά

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.