
Σε πρόσφατη έκθεση της International Association of Ports and Harbors (IAPH) και της Παγκόσμιας Τράπεζας παρουσιάστηκαν οι τρεις βασικότερες προκλήσεις που φαίνεται να αντιμετωπίζουν οι λιμένες από την αρχή της πανδημίας.
Όπως ανέφερε ο Dr. Patrick Verhoeven, Managing Director της IAPH, τα λιμάνια δεν ήταν κατάλληλα προετοιμασμένα για τις επιπτώσεις της πανδημίας, τις εναλλαγές που αυτή προκάλεσε στη ζήτηση και τον αντίκτυπό της στη ναυτιλία. Σημείωσε επίσης πως αυτό οφειλόταν στις μακροπρόθεσμες υποεπενδύσεις στις λιμενικές υποδομές.
Πιο συγκεκριμένα, η πρώτη πρόκληση που αναγνωρίζεται στην έκθεση είναι η με χαμηλούς ρυθμούς ψηφιακή ανάπτυξη των λιμένων. Σύμφωνα με την έκθεση, η ψηφιακή αναβάθμιση θα βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας και της εφοδιαστικής αλυσίδας. Δεύτερη σημαντική πρόκληση είναι αυτή της απανθρακοποίησης, καθώς οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής επιβαρύνουν την ανθεκτικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας, με τις πιέσεις από τις ρυθμιστικές αρχές να κλιμακώνονται. Το τρίτο κενό που παρατηρήθηκε και πρέπει να καλυφθεί είναι η ανθεκτικότητα των λιμένων, καθώς μία από τις βασικότερες συνέπειες της πανδημίας ήταν η περιορισμένη χωρητικότητα των λιμενικών υποδομών και η διαχείριση των προβλημάτων που προέκυψαν στην προσφορά και στη ζήτηση.
Οι λύσεις που προτείνει η IAPH, μεταξύ άλλων, είναι η ενθάρρυνση της συνεργασίας μεταξύ των stakeholders για την καλύτερη συλλογή και επεξεργασία δεδομένων, η αξιοποίηση της πράσινης ενέργειας καθώς και η ανάπτυξη των χαρτοφυλακίων των λιμένων μέσω επενδύσεων σε χερσαίες υποδομές αποθηκών και cross-docking.
Τέλος, στην έκθεση αναφέρεται πως, για να αντιμετωπιστούν αυτές οι προκλήσεις με επιτυχία, θα πρέπει η βιομηχανία να προσελκύσει νέα και ταλαντούχα στελέχη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ