
Σε πρόσφατη έκθεση της International Association of Ports and Harbors (IAPH) και της Παγκόσμιας Τράπεζας παρουσιάστηκαν οι τρεις βασικότερες προκλήσεις που φαίνεται να αντιμετωπίζουν οι λιμένες από την αρχή της πανδημίας.
Όπως ανέφερε ο Dr. Patrick Verhoeven, Managing Director της IAPH, τα λιμάνια δεν ήταν κατάλληλα προετοιμασμένα για τις επιπτώσεις της πανδημίας, τις εναλλαγές που αυτή προκάλεσε στη ζήτηση και τον αντίκτυπό της στη ναυτιλία. Σημείωσε επίσης πως αυτό οφειλόταν στις μακροπρόθεσμες υποεπενδύσεις στις λιμενικές υποδομές.
Πιο συγκεκριμένα, η πρώτη πρόκληση που αναγνωρίζεται στην έκθεση είναι η με χαμηλούς ρυθμούς ψηφιακή ανάπτυξη των λιμένων. Σύμφωνα με την έκθεση, η ψηφιακή αναβάθμιση θα βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας και της εφοδιαστικής αλυσίδας. Δεύτερη σημαντική πρόκληση είναι αυτή της απανθρακοποίησης, καθώς οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής επιβαρύνουν την ανθεκτικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας, με τις πιέσεις από τις ρυθμιστικές αρχές να κλιμακώνονται. Το τρίτο κενό που παρατηρήθηκε και πρέπει να καλυφθεί είναι η ανθεκτικότητα των λιμένων, καθώς μία από τις βασικότερες συνέπειες της πανδημίας ήταν η περιορισμένη χωρητικότητα των λιμενικών υποδομών και η διαχείριση των προβλημάτων που προέκυψαν στην προσφορά και στη ζήτηση.
Οι λύσεις που προτείνει η IAPH, μεταξύ άλλων, είναι η ενθάρρυνση της συνεργασίας μεταξύ των stakeholders για την καλύτερη συλλογή και επεξεργασία δεδομένων, η αξιοποίηση της πράσινης ενέργειας καθώς και η ανάπτυξη των χαρτοφυλακίων των λιμένων μέσω επενδύσεων σε χερσαίες υποδομές αποθηκών και cross-docking.
Τέλος, στην έκθεση αναφέρεται πως, για να αντιμετωπιστούν αυτές οι προκλήσεις με επιτυχία, θα πρέπει η βιομηχανία να προσελκύσει νέα και ταλαντούχα στελέχη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ