
Ο δανέζικος ναυτιλιακός κολοσσός A.P. Moller-Maersk προχώρησε σε μια παραγγελία για έξι επιπλέον containerships, τα οποία θα μπορούν να καταναλώνουν ως καύσιμο πράσινη μεθανόλη.
Τα καινοτόμα πλοία θα ναυπηγηθούν από την Hyundai Heavy Industries (HHI) και θα διαθέτουν χωρητικότητα περίπου 17.000 TEUs, ενώ θα είναι εξοπλισμένα με κινητήρες διπλού καυσίμου, οι οποίοι θα τους επιτρέπουν να μειώσουν τις εκπομπές CO₂ που παράγουν έως και κατά 800.000 τόνους ετησίως, μέσω της κατανάλωσης πράσινης μεθανόλης.
Η εν λόγω παραγγελία γίνεται στο πλαίσιο ανανέωσης του στόλου της Maersk, η οποία πλέον αριθμεί 19 υπό παραγγελία πλοία κατανάλωσης καυσίμου μεθανόλης. Σύμφωνα με τη Maersk, η ανανέωση του στόλου της εταιρείας με τα 19 καινοτόμα containerships κατανάλωσης πράσινης μεθανόλης αναμένεται να αποφέρει ετήσια συνολική μείωση των εκπομπών CO₂ του στόλου της εταιρείας κατά 2,3 εκατ. τόνους.
Μέσω της συγκεκριμένης κίνησης, η Maersk επιδιώκει να επιτύχει τον στόχο που έχει θέσει για το 2040 για μηδενικές καθαρές εκπομπές από το σύνολο των δραστηριοτήτων της. Παράλληλα, ο όμιλος εργάζεται πάνω στην επίτευξη των βραχυπρόθεσμων στόχων του για το 2030, οι οποίοι περιλαμβάνουν τη μείωση κατά 50% των εκπομπών ανά μεταφερόμενο container σε σύγκριση με τις αντίστοιχες τιμές του 2020 και την ανανέωση του στόλου του ομίλου μέσω της παραγγελίας αποκλειστικά νεότευκτων πλοίων, τα οποία θα μπορούν να καταναλώνουν πράσινα καύσιμα.
Φωτό: Μaersk
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ