
Ρυθμό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας 5,2% εφέτος και 1,8% το 2023 προβλέπει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) με έκθεσή του για τις προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας (World Economic Outlook).
Η επιβράδυνση της ανάπτυξης το 2023 αναμένεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο περαιτέρω εξασθένισης της παγκόσμιας οικονομίας και της οικονομίας της Ευρωζώνης, με τη γερμανική και την ιταλική οικονομία να εισέρχονται σε ύφεση.
Για τον πληθωρισμό στην Ελλάδα, το ΔΝΤ εκτιμά ότι θα διαμορφωθεί – με βάση τον εναρμονισμένο δείκτη τιμών καταναλωτή που χρησιμοποιεί η Eurostat – σε μέσα επίπεδα εφέτος στο 9,2% για να υποχωρήσει στο 3,2% το 2023 και περαιτέρω στο 1,9% το 2027.
Η ανεργία θα συνεχίσει να υποχωρεί και το επόμενο έτος στο 12,2% από 12,6% φέτος και 15% το 2021.
Το έλλειμμα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών αναμένεται να διαμορφωθεί στο 6,7% του ΑΕΠ εφέτος και να υποχωρήσει στο 6,3% το 2023.
Οι προβλέψεις για την παγκόσμια οικονομία
Το ΔΝΤ αναθεώρησε, για μία ακόμη φορά εφέτος, προς τα κάτω τις προβλέψεις του για την ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας στο 2,7% από 2,9% που εκτιμούσε τον Ιούλιο, ενώ διατήρησε την πρόβλεψή του για εφέτος στο 3,2%.
Η αναθεώρηση των προοπτικών είναι μεγάλη για την οικονομία της Ευρωζώνης, το ΑΕΠ της οποίας προβλέπεται να αυξηθεί μόλις 0,5% το 2023 από 3,1% εφέτος, καθώς η ενεργειακή κρίση πλήττει ιδιαίτερα την Ευρώπη. Η γερμανική οικονομία προβλέπεται να συρρικνωθεί κατά 0,3% το 2023 και η ιταλική κατά 0,2%.
Για τις ΗΠΑ, το ΔΝΤ προβλέπει ότι θα αποφύγει τελικά την ύφεση και θα σημειώσει μία αύξηση του ΑΕΠ κατά 1% το 2023. Για την κινεζική οικονομία προβλέπει ανάπτυξη 4,4%, υψηλότερη σε σχέση με το 3,2% φέτος αλλά πολύ χαμηλότερη από το 8,1% που κατέγραψε το 2021.
Η επιδείνωση των οικονομικών προοπτικών προκαλείται από την κρίση του κόστους διαβίωσης, σημειώνει το Ταμείο, λόγω των συνεχών και διευρυνόμενων πληθωριστικών πιέσεων, ενώ τονίζει ότι η αντιμετώπιση της κρίσης αυτής πρέπει να είναι η απόλυτη προτεραιότητα για την οικονομική πολιτική.
Για την Ευρωζώνη εκτιμάται ότι ο πληθωρισμός θα διαμορφωθεί στο 8,3% εφέτος για να υποχωρήσει στο 5,7% το 2023, ενώ τονίζεται ότι η ενεργειακή κρίση της Ευρώπης δεν θα είναι προσωρινή και ότι ο χειμώνας του 2023 μπορεί να είναι ακόμη δυσκολότερος από τον εφετινό.
Οι κεντρικές τράπεζες θα πρέπει να μείνουν προσηλωμένες στον στόχο της αντιμετώπισης του πληθωρισμού, ακόμη και αν διατρέχουν τον κίνδυνο μίας μεγαλύτερης από ό,τι θα χρειαζόταν νομισματικής σύσφιξης, σημειώνει η έκθεση.
Για τη δημοσιονομική πολιτική, το Ταμείο αναφέρει ότι θα πρέπει επίσης να στηρίξει τον στόχο της μείωσης του πληθωρισμού και ότι δεν χρειάζονται οριζόντια μέτρα στήριξης, τα οποία έχουν μεγάλο δημοσιονομικό κόστος και σπανίως είναι αποτελεσματικά.
Αντίθετα, η δημοσιονομική πολιτική θα πρέπει να εστιάσει στην προστασία των ευάλωτων ομάδων με στοχευμένα και προσωρινά μέτρα και να βοηθά με επενδύσεις στην πράσινη ενέργεια, την ψηφιακή οικονομία, το ανθρώπινο κεφάλαιο και στη διαφοροποίηση των εφοδιαστικών αλυσίδων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ