
Πτωτική είναι η πορεία που ακολουθεί το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος τα τελευταία έτη. Σύμφωνα με δεδομένα της Signal Ocean Platform, από τις αρχές του 2020 έως και τον Σεπτέμβριο του 2022, οι συνολικές θαλάσσιες ροές iron ore μέσω Capesizes και VLOCs άγγιξαν τους 3,6 δισ. τόνους. Σημειώνεται ότι μέσω Capesizes μεταφέρθηκε το 76,5% αυτών και μέσω VLOCs το 23,5%.
Οι 1,32 δισ. τόνοι μεταφέρθηκαν το 2020, οι 1,31 δισ. το 2021, ενώ εντός του 2022 ο μεταφερόμενος όγκος iron ore μέσω Capesizes και VLOCs έχει αγγίξει τους 0,94 δισ. τόνους. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο όγκος μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου το 2022 είναι κατά 3% μικρότερος σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Μάλιστα η πτωτική πορεία είναι εμφανής καθ’ όλο το 2022. Οι εντονότερες μειώσεις σε ετήσια βάση σημειώθηκαν τον Μάρτιο (8,3%), τον Μάιο (5,1%) και τον Σεπτέμβριο (6%).
Η Αυστραλία διατηρεί τα ηνία ως χώρα εξαγωγών iron ore. Όμως, το ποσοστό της έχει μειωθεί στο 61,1% την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2022 έναντι 65,2% το 2021. Από την άλλη, το ποσοστό της Βραζιλίας έχει αυξηθεί στο 23,2% από το 21,5% το 2020.
Επιπλέον, στο μέτωπο των εισαγωγών, η Κίνα συνεχίζει να κατακτά την αγορά. Την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2022, το 75,7% των εξαγωγών iron ore κατέληξαν στην Κίνα, με την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα να καταλαμβάνουν τη δεύτερη και την τρίτη θέση, με 6,3% και 5,1% αντίστοιχα. Παρ’ όλα αυτά, το ποσοστό της Κίνας εμφανίζεται μειωμένο σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020, οπότε και είχε διαμορφωθεί στο 79,6%.
Πηγή: Signal Ocean Platform
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ