Το εμπόριο iron ore σε πτώση

Το εμπόριο iron ore σε πτώση

97
Το εμπόριο iron ore σε πτώση

Πτωτική είναι η πορεία που ακολουθεί το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος τα τελευταία έτη. Σύμφωνα με δεδομένα της Signal Ocean Platform, από τις αρχές του 2020 έως και τον Σεπτέμβριο του 2022, οι συνολικές θαλάσσιες ροές iron ore μέσω Capesizes και VLOCs άγγιξαν τους 3,6 δισ. τόνους. Σημειώνεται ότι μέσω Capesizes μεταφέρθηκε το 76,5% αυτών και μέσω VLOCs το 23,5%.

Οι 1,32 δισ. τόνοι μεταφέρθηκαν το 2020, οι 1,31 δισ. το 2021, ενώ εντός του 2022 ο μεταφερόμενος όγκος iron ore μέσω Capesizes και VLOCs έχει αγγίξει τους 0,94 δισ. τόνους. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο όγκος μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου το 2022 είναι κατά 3% μικρότερος σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Μάλιστα η πτωτική πορεία είναι εμφανής καθ’ όλο το 2022. Οι εντονότερες μειώσεις σε ετήσια βάση σημειώθηκαν τον Μάρτιο (8,3%), τον Μάιο (5,1%) και τον Σεπτέμβριο (6%).

Η Αυστραλία διατηρεί τα ηνία ως χώρα εξαγωγών iron ore. Όμως, το ποσοστό της έχει μειωθεί στο 61,1% την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2022 έναντι 65,2% το 2021. Από την άλλη, το ποσοστό της Βραζιλίας έχει αυξηθεί στο 23,2% από το 21,5% το 2020.

Επιπλέον, στο μέτωπο των εισαγωγών, η Κίνα συνεχίζει να κατακτά την αγορά. Την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2022, το 75,7% των εξαγωγών iron ore κατέληξαν στην Κίνα, με την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα να καταλαμβάνουν τη δεύτερη και την τρίτη θέση, με 6,3% και 5,1% αντίστοιχα. Παρ’ όλα αυτά, το ποσοστό της Κίνας εμφανίζεται μειωμένο σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020, οπότε και είχε διαμορφωθεί στο 79,6%.

Πηγή: Signal Ocean Platform

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.