
Οι τιμές πετρελαίου έχουν πλέον υποχωρήσει σε σημαντικό βαθμό από τα υψηλά που κατεγράφησαν τους προηγούμενους μήνες, όμως τις τελευταίες ημέρες επικρατεί ανησυχία που επικεντρώνεται στην πιθανότητα απόφασης του OPEC+ να προβεί σε μείωση της παραγωγής του.
Παρότι επί του παρόντος δεν έχει ληφθεί τέτοια απόφαση, πηγές του Reuters καταδεικνύουν πως μια μείωση της αθροιστικής παραγωγής των χωρών του OPEC+ κατά 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ανά ημέρα είναι πιθανή και αναμένεται να συζητηθεί στη συνάντηση της 5ης Οκτωβρίου.
Η εν λόγω κίνηση του OPEC+ συνιστά μέρος των προσπαθειών του Οργανισμού και των συμμάχων του να διατηρήσουν τις τιμές σε υψηλότερα επίπεδα έναντι του παρελθόντος και να αποφύγουν τις οδυνηρές επιπτώσεις ενός κραχ στη ζήτηση. Από την άλλη, πληθώρα αναλυτών κάνουν λόγο για περαιτέρω άνοδο της ζήτησης πετρελαίου στο δ’ τρίμηνο του 2022. Πράγματι, εφόσον αυτό το σενάριο επιβεβαιωθεί, οι τιμές πετρελαίου θα πάρουν την ανιούσα και, όπως σημειώνει η JP Morgan, θα αγγίξουν εκ νέου τριψήφια επίπεδα.
Παράλληλα, εφόσον τίθεται υπό εξέταση το θέμα της ζήτησης πετρελαίου, ένας παράγοντας που δεν δύναται να παραλειφθεί είναι η Κίνα. Η δεύτερη ισχυρότερη οικονομία του πλανήτη συνιστά κινητήριο δύναμη της αγοράς και η ζήτησή της καθορίζει σημαντικά τις ισορροπίες στις διεθνείς αγορές.
Στο πλαίσιο αυτό, οι πρόσφατες εκτιμήσεις για την κινεζική ζήτηση εμφανίζονται αισιόδοξες. Πιο συγκεκριμένα, τα επίπεδα διύλισης στην Κίνα κατέγραψαν άνοδο εντός του Αυγούστου σε ετήσια βάση, σύμφωνα με δημοσίευμα του Xinhua. Επιπλέον, πρόσφατη ανάλυση της S&P Global υπογραμμίζει ότι τα διυλιστήρια παραμένουν αισιόδοξα αναφορικά με την πιθανότητα οικονομικής ανάκαμψής τους κατά τους ερχόμενους μήνες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ