
Οι τιμές πετρελαίου έχουν πλέον υποχωρήσει σε σημαντικό βαθμό από τα υψηλά που κατεγράφησαν τους προηγούμενους μήνες, όμως τις τελευταίες ημέρες επικρατεί ανησυχία που επικεντρώνεται στην πιθανότητα απόφασης του OPEC+ να προβεί σε μείωση της παραγωγής του.
Παρότι επί του παρόντος δεν έχει ληφθεί τέτοια απόφαση, πηγές του Reuters καταδεικνύουν πως μια μείωση της αθροιστικής παραγωγής των χωρών του OPEC+ κατά 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ανά ημέρα είναι πιθανή και αναμένεται να συζητηθεί στη συνάντηση της 5ης Οκτωβρίου.
Η εν λόγω κίνηση του OPEC+ συνιστά μέρος των προσπαθειών του Οργανισμού και των συμμάχων του να διατηρήσουν τις τιμές σε υψηλότερα επίπεδα έναντι του παρελθόντος και να αποφύγουν τις οδυνηρές επιπτώσεις ενός κραχ στη ζήτηση. Από την άλλη, πληθώρα αναλυτών κάνουν λόγο για περαιτέρω άνοδο της ζήτησης πετρελαίου στο δ’ τρίμηνο του 2022. Πράγματι, εφόσον αυτό το σενάριο επιβεβαιωθεί, οι τιμές πετρελαίου θα πάρουν την ανιούσα και, όπως σημειώνει η JP Morgan, θα αγγίξουν εκ νέου τριψήφια επίπεδα.
Παράλληλα, εφόσον τίθεται υπό εξέταση το θέμα της ζήτησης πετρελαίου, ένας παράγοντας που δεν δύναται να παραλειφθεί είναι η Κίνα. Η δεύτερη ισχυρότερη οικονομία του πλανήτη συνιστά κινητήριο δύναμη της αγοράς και η ζήτησή της καθορίζει σημαντικά τις ισορροπίες στις διεθνείς αγορές.
Στο πλαίσιο αυτό, οι πρόσφατες εκτιμήσεις για την κινεζική ζήτηση εμφανίζονται αισιόδοξες. Πιο συγκεκριμένα, τα επίπεδα διύλισης στην Κίνα κατέγραψαν άνοδο εντός του Αυγούστου σε ετήσια βάση, σύμφωνα με δημοσίευμα του Xinhua. Επιπλέον, πρόσφατη ανάλυση της S&P Global υπογραμμίζει ότι τα διυλιστήρια παραμένουν αισιόδοξα αναφορικά με την πιθανότητα οικονομικής ανάκαμψής τους κατά τους ερχόμενους μήνες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ