
Ένα από τα θέματα που απασχόλησαν τους ομιλητές του πάνελ με θέμα «Ανανέωση στόλου: Απαραίτητη για την ανταγωνιστικότητα και την απανθρακοποίηση παρά τις αβεβαιότητες», κατά τη διάρκεια του 12ου ετήσιου συνεδρίου Capital Link την Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου, ήταν οι κυριότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ελληνόκτητη ναυτιλία.
Κατ’ αρχάς, κοινή άποψη των ομιλητών αποτέλεσε ότι κάθε πρόκληση συνιστά ταυτόχρονα και ευκαιρία. Ακόμη, δόθηκε βάση στην ανάγκη διατήρησης της ευελιξίας των εταιρειών όσον αφορά την αποδοτικότητα των στόλων τους.
Στο πλαίσιο αυτό, οι ομιλητές εστιάστηκαν στον κρίσιμο ρόλο συνεχούς ανανέωσης του ελληνόκτητου στόλου, προκειμένου να διασφαλιστεί η ανταγωνιστικότητά του στον διεθνή ναυτιλιακό στίβο. Δεδομένου ότι οι Έλληνες διαχειρίζονται σύγχρονους στόλους, τους οποίους και ανανεώνουν συνεχώς, η ελληνόκτητη ναυτιλία θα παραμείνει ανταγωνιστική, εξέφρασαν με έναν τόνο αισιοδοξίας οι εισηγητές.
Παράλληλα, η Κίνα αναδύθηκε ως μια σημαντική πρόκληση για την Ελλάδα στη σκακιέρα του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου. Τα βήματα που κάνουν οι κινεζικών συμφερόντων εταιρείες στην πλοιοδιαχείριση τις καθιστούν σημαντικό ανταγωνιστή για το ελληνικό ναυτιλιακό επιχειρείν. Υπό το πρίσμα αυτό, η νέα γενιά Ελλήνων επιχειρηματιών της θάλασσας αποτελεί «κλειδί» για το μέλλον της ελληνόκτητης ναυτιλίας, με στόχο την εξέλιξη και τη διατήρηση του προσαρμοστικού χαρακτήρα της.
Από την άλλη, καθώς η ναυτιλία εξελίσσεται σε διεθνές επίπεδο, οι ομιλητές εξέφρασαν την άποψη ότι η ενοποίηση μικρότερων εταιρειών ίσως αποτελεί μονόδρομο προκειμένου να διασφαλιστεί η ανταγωνιστικότητά τους στη νέα ναυτιλιακή πραγματικότητα που έχει αρχίσει να εδραιώνεται.
Στο πάνελ, το οποίο συντόνισε η κ. Paillette Palaiologou, αντιπρόεδρος του M&O Division του νηογνώμονα Bureau Veritas στη νοτιοανατολική Ευρώπη, στη Μαύρη Θάλασσα και στην Αδριατική, συμμετείχαν οι:
– κ. Τζέρι Καλογηράτος, CEO της Capital Product Partners
– κ. Αριστείδης Πίττας, πρόεδρος και CEO των Euroseas και Eurodry
– Δρ. Λουκάς Μπαρμπαρής, πρόεδρος της Safe Bulkers
– κ. Νίκος Ρέσκος, COO της Star Bulk Carriers Corp.
– κ. Βασίλειος Λαμπρόπουλος, COO της Thenamaris
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ