
Δεκάδες χιλιάδες σιδηροδρομικοί από τρία συνδικάτα πραγματοποιούν σήμερα 24ωρη απεργία, τη μεγαλύτερη του κλάδου εδώ και δεκαετίες στο Ηνωμένο Βασίλειο, με αιτήματα που αφορούν μισθολογικές αυξήσεις και τις συνθήκες εργασίας.
Η φετινή χρονιά έχει σημαδευτεί από εκτεταμένες απεργιακές κινητοποιήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο, στις οποίες συμμετείχαν εργαζόμενοι στις μεταφορές και τα ταχυδρομεία μέχρι δικηγόροι, καθώς η αύξηση του κόστους ζωής σε συνδυασμό με τους διογκωμένους λογαριασμούς ενέργειας εξανεμίζουν τους μισθούς.
Με τον πληθωρισμό να κυμαίνεται κοντά σε υψηλό 40 ετών, γύρω στο 10%, τα εργατικά συνδικάτα υπογραμμίζουν ότι οι προσφορές των εργοδοτών ισοδυναμούν με μειώσεις μισθών σε πραγματικούς όρους.
«Δεν έχουμε λάβει προσφορές από καμιά εταιρεία που θα μπορούσαν να δώσουν λύση στο αδιέξοδο», τόνισε χθες Παρασκευή ο Μικ Λιντς, γενικός γραμματέας του συνδικάτου RMT, στο τηλεοπτικό δίκτυο ITV. «Όλες αυτές οι εταιρείες αποκομίζουν κέρδη από τους σιδηροδρόμους αυτήν τη στιγμή, τεράστια κέρδη, αλλά ζητούν από τα μέλη μας να υπαναχωρήσουν από τα μισθολογικά τους αιτήματα», συμπλήρωσε.
Αντιπροσωπεία του συνδικάτου RMT συναντήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα με τη νέα υπουργό Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου Αν-Μαρί Τρεβέλιαν, με τον Μικ Λιντς να χαρακτηρίζει «ενθαρρυντικές» τις συνομιλίες.
Συνολικά, περισσότεροι από 50.000 σιδηροδρομικοί υπάλληλοι που εκπροσωπούνται από τα συνδικάτα RMT, ASLEF και TSSA συμμετέχουν στην 24ωρη απεργία του Σαββάτου, η οποία θα παραλύσει το σιδηροδρομικό δίκτυο του Ηνωμένου Βασιλείου.
Η Network Rail, η οποία διαχειρίζεται το μεγαλύτερο μέρος του σιδηροδρομικού δικτύου και των συναφών υποδομών της χώρας, έχει χαρακτηρίσει την απεργία «αχρείαστη και επιζήμια», επισημαίνοντας ότι η τελευταία πρότασή της αφορούσε μισθολογική αύξηση 8% σε διάστημα δύο ετών, μαζί με επιδόματα. Ανέφερε επίσης ότι μόλις το 11% των δρομολογίων της θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο, ενώ σε ορισμένες περιοχές δεν θα υπάρχουν καθόλου τρένα.
Η απεργία των σιδηροδρομικών πραγματοποιείται λίγες ημέρες έπειτα από εκείνη 115.000 ταχυδρομικών υπαλλήλων και τις διαδηλώσεις υπέρ των απεργών σε διάφορες πόλεις της χώρας, με την υποστήριξη πολλών συνδικάτων και βουλευτών του αντιπολιτευόμενου Εργατικού Κόμματος.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ