
Η γαλλική GTT έλαβε μια Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από το νηογνώμονα Bureau Veritas (BV) για το σχεδιασμό ενός VLCC δεξαμενόπλοιου κατανάλωσης καυσίμου LNG το οποίο είναι προετοιμασμένο ώστε να μπορεί μελλοντικά να καταναλώνει και αμμωνία ως καύσιμο. Η εν λόγω έγκριση αποτελεί μέρος ενός κοινού αναπτυξιακού προγράμματος το οποίο ξεκίνησε το 2021 και στο οποίο μαζί με τον BV συμμετέχουν και οι China Merchants Energy Shipping Co, Ltd, TotalEnergies και Dalian Shipbuilding Industry Co. Ltd. (DSIC).
Ο νέος σχεδιασμός αποτελεί μια πρωτοποριακή καινοτομία καθώς οι δεξαμενές καυσίμου LNG έχουν μεταφερθεί κάτω από το κατάστρωμα του πλοίου προκειμένου να αποφευχθεί η έκθεσή τους σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες, να μειωθεί ο κίνδυνος πειρατείας και να μεταφερθεί χαμηλότερα το κέντρο βάρους των συστημάτων πρόωσης του πλοίου. Η δεξαμενή φέρει την τεχνολογία μεμβράνης Mark III της GTT ενώ είναι συμβατή και με αμμωνία, προσφέροντας στους πλοιοκτήτες και τους ναυλωτές μεγαλύτερη επιχειρησιακή ευελιξία.
Η χωρητικότητα της δεξαμενής καυσίμου του VLCC θα ξεκινά από 9,000 κυβικά μέτρα φτάνοντας έως τα 14,000 κυβικά μέτρα, ενώ το πλοίο θα διαθέτει ελάχιστη αυτονομία 23,000 ναυτικά μίλια για καύσιμο LNG και 17,000 ναυτικά μίλια για καύσιμο αμμωνία. Τέλος, ο καινοτόμος σχεδιασμός θα εξασφαλίζει τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του κανονισμού ΙΜΟ Tier III σχετικά με τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (ΝΟx) βελτιώνοντας παράλληλα τη βαθμολογία του Δείκτη Σχεδιασμού Ενεργειακής Απόδοσης (EEDI) και του Δείκτη Έντασης Άνθρακα (CII) του πλοίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ