VLCC κατανάλωσης LNG και αμμωνίας, μια διεθνής πρωτοβουλία

    92
    VLCC κατανάλωσης LNG και αμμωνίας, μια διεθνής πρωτοβουλία

    Η γαλλική GTT έλαβε μια Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από το νηογνώμονα Bureau Veritas (BV) για το σχεδιασμό ενός VLCC δεξαμενόπλοιου κατανάλωσης καυσίμου LNG το οποίο είναι προετοιμασμένο ώστε να μπορεί μελλοντικά να καταναλώνει και αμμωνία ως καύσιμο. Η εν λόγω έγκριση αποτελεί μέρος ενός κοινού αναπτυξιακού προγράμματος το οποίο ξεκίνησε το 2021 και στο οποίο μαζί με τον BV συμμετέχουν και οι China Merchants Energy Shipping Co, Ltd, TotalEnergies και Dalian Shipbuilding Industry Co. Ltd. (DSIC).

    Ο νέος σχεδιασμός αποτελεί μια πρωτοποριακή καινοτομία καθώς οι δεξαμενές καυσίμου LNG έχουν μεταφερθεί κάτω από το κατάστρωμα του πλοίου προκειμένου να αποφευχθεί η έκθεσή τους σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες, να μειωθεί ο κίνδυνος πειρατείας και να μεταφερθεί χαμηλότερα το κέντρο βάρους των συστημάτων πρόωσης του πλοίου. Η δεξαμενή φέρει την τεχνολογία μεμβράνης Mark III της GTT ενώ είναι συμβατή και με αμμωνία, προσφέροντας στους πλοιοκτήτες και τους ναυλωτές μεγαλύτερη επιχειρησιακή ευελιξία.

    Η χωρητικότητα της δεξαμενής καυσίμου του VLCC θα ξεκινά από 9,000 κυβικά μέτρα φτάνοντας έως τα 14,000 κυβικά μέτρα, ενώ το πλοίο θα διαθέτει ελάχιστη αυτονομία 23,000 ναυτικά μίλια για καύσιμο LNG και 17,000 ναυτικά μίλια για καύσιμο αμμωνία. Τέλος, ο καινοτόμος σχεδιασμός θα εξασφαλίζει τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του κανονισμού ΙΜΟ Tier III σχετικά με τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (ΝΟx) βελτιώνοντας παράλληλα τη βαθμολογία του Δείκτη Σχεδιασμού Ενεργειακής Απόδοσης (EEDI) και του Δείκτη Έντασης Άνθρακα (CII) του πλοίου.

    Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.