Σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρεία Allianz, το 2022 αναμένεται να είναι έτος ρεκόρ για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά των containerships, αναφορικά με τα κέρδη τους.
Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία εκτιμά πως τα έσοδα του κλάδου θα αυξηθούν κατά 19% σε ετήσια βάση και οι λειτουργικές ταμειακές ροές θα αυξηθούν και αυτές κατά 8% ετησίως. Παρά το γεγονός πως οι ναύλοι στα containerships έχουν μειωθεί κατά 32% από την αρχή του έτους έως σήμερα, παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, καθώς βρίσκονται υψηλότερα από τον μέσο όρο πριν από την πανδημία ($6.400/FEU έναντι $1.450/FEU).
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι ναύλοι αναμένεται να παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα και το 2023 ($4.550/FEU), λόγω της καθυστερημένης παράδοσης νέων πλοίων, των κανονισμών για τις εκπομπές άνθρακα, των ελλείψεων οδηγών φορτηγών και των ανοδικών τιμών των καυσίμων, τον εμπορευματοκιβωτίων και των πλοίων.
Η πέραν των εκτιμήσεων κερδοφορία συμβάλλει προκειμένου οι liner εταιρείες να συμμορφωθούν με τα πρότυπα του ESG, με τις αντίστοιχες επενδύσεις να αυξάνονται κατά 61% το 2021.
Ωστόσο, παρά τις αυξημένες κεφαλαιουχικές δαπάνες, η χωρητικότητα δεν θα αυξηθεί όσο αναμενόταν, τονίζει η Allianz. Τέλος, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Allianz, παρά το γεγονός ότι το 35% και το 39% των παραγγελιών θα παραδοθούν το 2023 και το 2024 αντίστοιχα, υπάρχει πιθανότητα να μην επεκταθεί ο στόλος αλλά απλώς να εκσυγχρονιστεί, εφόσον οι νέοι κανονισμοί θα υποχρεώσουν τις εταιρείες να αποσύρουν κάποια παλαιότερα πλοία.