
Σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρεία Allianz, το 2022 αναμένεται να είναι έτος ρεκόρ για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά των containerships, αναφορικά με τα κέρδη τους.
Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία εκτιμά πως τα έσοδα του κλάδου θα αυξηθούν κατά 19% σε ετήσια βάση και οι λειτουργικές ταμειακές ροές θα αυξηθούν και αυτές κατά 8% ετησίως. Παρά το γεγονός πως οι ναύλοι στα containerships έχουν μειωθεί κατά 32% από την αρχή του έτους έως σήμερα, παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, καθώς βρίσκονται υψηλότερα από τον μέσο όρο πριν από την πανδημία ($6.400/FEU έναντι $1.450/FEU).
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι ναύλοι αναμένεται να παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα και το 2023 ($4.550/FEU), λόγω της καθυστερημένης παράδοσης νέων πλοίων, των κανονισμών για τις εκπομπές άνθρακα, των ελλείψεων οδηγών φορτηγών και των ανοδικών τιμών των καυσίμων, τον εμπορευματοκιβωτίων και των πλοίων.
Η πέραν των εκτιμήσεων κερδοφορία συμβάλλει προκειμένου οι liner εταιρείες να συμμορφωθούν με τα πρότυπα του ESG, με τις αντίστοιχες επενδύσεις να αυξάνονται κατά 61% το 2021.
Ωστόσο, παρά τις αυξημένες κεφαλαιουχικές δαπάνες, η χωρητικότητα δεν θα αυξηθεί όσο αναμενόταν, τονίζει η Allianz. Τέλος, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Allianz, παρά το γεγονός ότι το 35% και το 39% των παραγγελιών θα παραδοθούν το 2023 και το 2024 αντίστοιχα, υπάρχει πιθανότητα να μην επεκταθεί ο στόλος αλλά απλώς να εκσυγχρονιστεί, εφόσον οι νέοι κανονισμοί θα υποχρεώσουν τις εταιρείες να αποσύρουν κάποια παλαιότερα πλοία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ