
Άκαρπη ήταν η προσπάθεια της κινεζικής CIMC να εξαγοράσει εταιρεία κατασκευής containers του ομίλου Maersk (MCI), κατευνάζοντας εν μέρει ανησυχίες για τα επίπεδα συγκέντρωσης, δίχως όμως να τις εξανεμίζει. Υπενθυμίζεται ότι, λόγω του μπλόκου ευρωπαϊκών και αμερικανικών σχετικών αρχών, η κινεζική εταιρεία εγκατέλειψε τις βλέψεις της.
Η συγχώνευση των δύο εταιρειών θα αύξανε σημαντικά τα ποσοστά συγκέντρωσης στη συγκεκριμένη αγορά, με τη νέα εταιρεία να καταλαμβάνει άνω του 60% του συνολικού μεριδίου της αγοράς παραγωγής reefers, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Drewry. Λαμβάνοντας υπόψη το μερίδιο αγοράς που κατέχει η κινεζική Dong Fang International Container (DFIC), το Πεκίνο θα είχε υπό τον έλεγχό του άνω του 90% της παγκόσμιας παραγωγής μονωμένων/reefer εμπορευματοκιβωτίων.
Σε κάθε περίπτωση, είναι ξεκάθαρο ότι η κινεζική παρουσία είναι ιδιαίτερα έντονη στην εν λόγω αγορά. Στο πλαίσιο της ευρύτερης ανησυχίας που επικρατεί αναφορικά με την εξάρτηση βιομηχανιών και κλάδων από συγκεκριμένες χώρες, η αποτυχία εξαγοράς της MCI από την CIMC συνιστά ένα θετικό νέο, το οποίο όμως δεν είναι επαρκές προκειμένου να απαλύνει υποψίες περί κινεζικής «μέγγενης» στην αγορά των reefers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ