Bulk carriers: Περιορισμένη η δραστηριότητα στις παραγγελίες

Bulk carriers: Περιορισμένη η δραστηριότητα στις παραγγελίες

81
Bulk carriers: Περιορισμένη η δραστηριότητα στις παραγγελίες

Σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα κινούνται φέτος οι παραγγελίες για πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, απόρροια ίσως της πτωτικής πορείας των ναύλων.

Κατά τους πρώτους επτά μήνες του 2022, οι συμφωνίες για νεοναυπηγήσεις bulk carriers κινούνται στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2016, σύμφωνα με την BIMCO, η οποία και για το επόμενο έτος αναμένει μικρή αύξηση του στόλου. Το orderbook κινείται πλέον στα 68,1 εκατ. dwt, αριθμός ο οποίος αντιστοιχεί στο 7,5% του υφιστάμενου στόλου. Η BIMCO εκτιμά ότι το 2022 και το 2023 οι παραδόσεις bulkers αθροιστικά θα υποχωρήσουν στα χαμηλότερα επίπεδά τους από το 2007-2008. Συγχρόνως, υπογραμμίζει ότι η δραστηριότητα στις διαλύσεις θα αυξηθεί το 2023, καθώς η συμφόρηση θα χαλαρώσει και αρκετοί πλοιοκτήτες ενδεχομένως να μη θεωρούν οικονομικά βιώσιμο να μετασκευάσουν τα πλοία τους προκειμένου να αντεπεξέλθουν όσον αφορά τον EEXI και τον CII. Σε κάθε περίπτωση, η εκτίμηση της BIMCO κάνει λόγο για αύξηση του στόλου κατά 2,7% και 2,2% το 2022 και το 2023 αντίστοιχα.

Την ίδια ώρα, καθώς η προσφορά πλοίων επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από την ταχύτητα, ενδιαφέρον παρουσιάζει το πώς μετεξελίσσεται. Η μέση ταχύτητα πλεύσης των bulk carriers φέτος είναι μειωμένη κατά 0,1 κόμβους έναντι του 2021. Με βάση την εφαρμογή των ΕΕΧΙ και CII από το επόμενο έτος, η BIMCO εκτιμά ότι η ταχύτητα των εν λόγω πλοίων δύσκολα θα αυξηθεί, και μάλιστα το πιο πιθανό είναι να μειωθεί.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.