
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της S&P Global Market Intelligence, άνοδο κατέγραψαν σε ετήσια βάση οι εισαγωγές και οι εξαγωγές των κορυφαίων οικονομιών, κατά τη διάρκεια του β’ τριμήνου του 2022, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει πως δεν υπάρχουν επιβραδύνσεις του εμπορίου σε αρκετές από αυτές τις οικονομίες.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα δεδομένα της S&P Global Market Intelligence, το β’ τρίμηνο του 2022, οι εξαγωγές και οι εισαγωγές των δέκα κορυφαίων οικονομιών που περιλαμβάνονται στην έκθεση παρουσιάζουν αύξηση από το περασμένο έτος, με εξαίρεση ωστόσο την Ιαπωνία, που σημείωσε πτώση 2,3% στην αξία των εξαγωγών της κατά την αναφερόμενη περίοδο. Εντυπωσιακή ήταν η άνοδος των ινδικών εισαγωγών κατά 49,6% το β’ τρίμηνο. Την Ινδία ακολούθησε η Βραζιλία, με 34,4% αύξηση στις εισαγωγές, και ο Καναδάς, με αύξηση στις εισαγωγές και στις εξαγωγές 21,4% και 28% αντίστοιχα.
Σημαντικό είναι το γεγονός πως η Ρωσία δεν έχει παρουσιάσει αποτελέσματα μετά την εισβολή στην Ουκρανία, ενώ οι εκτιμήσεις δείχνουν πως το εμπόριό της θα επηρεαστεί αρνητικά ως απόρροια του πολέμου.
Κοιτώντας τα δεδομένα σε μηνιαία βάση, παρατηρείται πως οι εξαγωγές των δέκα κορυφαίων οικονομιών αυξήθηκαν σε σχέση με το 2021, ειδικά τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο, ωστόσο η κατάσταση άρχισε να αλλάζει τον Μάρτιο του 2022 όταν ο ρυθμός των εξαγωγών άρχισε να επιβραδύνεται, με το Ηνωμένο Βασίλειο να σημειώνει σημαντική μείωση. Με βάση τα πιο πρόσφατα δεδομένα για τον Ιούνιο του 2022, καταγράφεται θετική ανάπτυξη στις εξαγωγές των περισσότερων οικονομιών, εκτός από την ΕΕ και την Ιαπωνία, που κατέγραψαν μείωση 6,1% και 2% αντίστοιχα. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις σημειώθηκαν στην Ινδία (30,4%), στις ΗΠΑ (23,6%) και στον Καναδά (22,7%).
Όσον αφορά τις εισαγωγές, αυτές ακολουθούν παρόμοιες τάσεις, αυξήθηκαν δηλαδή συγκριτικά με το περασμένο έτος, αλλά υποχώρησαν κατά τον Μάρτιο. Τον Ιούνιο του 2022, η αξία των ινδικών εισαγωγών αυξήθηκε κατά 57,6%, με Βραζιλία και Ευρώπη να την ακολουθούν με αυξήσεις 33,9% και 23,3% αντίστοιχα.
Κλείνοντας, κατά την επερχόμενη περίοδο, συνυπολογίζοντας τα δεδομένα του αυξημένου πληθωρισμού, τις γεωπολιτικές και τις υγειονομικές κρίσεις, το παγκόσμιο εμπόριο αναμένεται να καταγράψει μια ομαλή σταδιακή πτώση, φτάνοντας τα επίπεδα του 2021.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ