
Τα ηλεκτρικά αεροσκάφη φαίνεται πως επιστρατεύουν οι εταιρείες αερομεταφορών στον αγώνα για μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός τους.
Πιο συγκεκριμένα, η Air Canada ανακοίνωσε ότι θα προβεί στην απόκτηση 30 αεροσκαφών από τη σουηδική Heart Aerospace. Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη αξιοποιούν μπαταρίες και συνεπώς αναμένεται να δραστηριοποιούνται σε εσωτερικές γραμμές υπό το υπάρχον τεχνολογικό πλαίσιο.
Σημειώνεται ότι, υπό τη συμφωνία, η Air Canada θα αποκτήσει και μετοχικό μερίδιο ύψους $5 εκατ. στην Heart Aerospace, αντανακλώντας τις εκτιμήσεις της για τις αναπτυξιακές προοπτικές της εταιρείας.
Παράλληλα, δεν είναι η πρώτη φορά που η Βόρεια Αμερική στρέφει το βλέμμα της στο ευρωπαϊκό δημιούργημα. Εντός του 2021 προηγήθηκαν παραγγελίες για 200 αεροσκάφη, από την United Airlines και την MESA.
Ωστόσο, εκείνες οι παραγγελίες αφορούσαν τα αεροσκάφη ES-19, χωρητικότητας 19 επιβατών, ενώ η παραγγελία που τοποθέτησε η Air Canada αφορά το μοντέλο ES-30, το οποίο θα μεταφέρει έως και 30 επιβάτες.
Η αυτονομία των μπαταριών επιτρέπει πτήσεις 200 χλμ., ενώ η υβριδική λειτουργία επιτρέπει τη διάνυση αποστάσεων που φτάνουν τα 400 χλμ. Μάλιστα, βάσει της εταιρείας, όταν το αεροπλάνο μεταφέρει 25 επιβάτες, η ικανότητα που μπορεί να καλύψει σε υβριδική λειτουργία φτάνει τα 800 χλμ.
Στο πλαίσιο αυτό, ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι προοπτικές ενός τέτοιου αεροσκάφους στην ελληνική αγορά. Ενδεικτικά, η απόσταση πτήσης μεταξύ Αθήνας και Μυκόνου είναι ίση με περίπου 153 χλμ., ενώ εκείνη μεταξύ Αθήνας και Σαντορίνης περίπου 219 χλμ.
Συνεπώς, δύο ιδιαίτερα δημοφιλείς θερινοί προορισμοί μπορούν να εξυπηρετηθούν μελλοντικά από τα συγκεκριμένα αεροσκάφη, εφόσον φυσικά αναπτυχθούν οι απαραίτητες υποδομές. Η χρήση τους θα επέτρεπε τόσο τη μείωση του περιβαλλοντικού αντικτύπου της βιομηχανίας αερομεταφορών στην Ελλάδα όσο και τη σημαντική μείωση του κόστους των καυσίμων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ