
Ο νηογνώμονας Bureau Veritas (BV), παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα των δοκιμών, των επιθεωρήσεων και των πιστοποιήσεων, εξέδωσε Έγκριση επί της Αρχής (AiP) στην εταιρεία Gas and Heat (GH) ‒η οποία ειδικεύεται στον σχεδιασμό, στην κατασκευή και στην ενοποίηση συστημάτων διαχείρισης υγροποιημένων αερίων για ναυτιλιακές και χερσαίες εφαρμογές‒ για μια ευέλικτη λύση που ανέπτυξε για τη μεταφορά LNG και αμμωνίας.
Παρόλο που το LNG αναμένεται να χρησιμοποιηθεί ευρέως ως καύσιμο την τρέχουσα δεκαετία, υπάρχουν και άλλα εναλλακτικά καύσιμα τα οποία εξετάζονται, προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφαλής και βιώσιμη χρήση τους στο μέλλον. Παράλληλα, οι πλοιοκτήτες επικεντρώνονται όλο και περισσότερο σε συστήματα τροφοδοσίας πολλαπλών καυσίμων, που διαχειρίζονται δύο ή και περισσότερα διαφορετικά καύσιμα. Στο πλαίσιο των φιλοδοξιών της να αναπτύξει καινοτόμες λύσεις, οι οποίες θα βοηθήσουν τον κλάδο να υποδεχτεί το επόμενο κύμα εναλλακτικών καυσίμων, η GH ξεκίνησε μια μελέτη για τον εντοπισμό και την ανάπτυξη νέων πιθανών επιλογών.
Συγκεκριμένα η εταιρεία, έχοντας την υποστήριξη του BV, κατάφερε να αποδείξει ότι οι ΙΜΟ Type C δεξαμενές φορτίου/καυσίμου, οι οποίες είναι κατασκευασμένες από ωστενιτικό ανοξείδωτο χάλυβα ειδικής ποιότητας, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά LNG αλλά και αμμωνίας πάνω σε πλοία.
Στο πλαίσιο των δοκιμών που πραγματοποιήθηκαν, ετοιμάστηκαν δώδεκα δείγματα, τα οποία υποβλήθηκαν σε δοκιμές σύμφωνα με το πρότυπο ISO 16540. Η διαδικασία περιλάμβανε την υποβολή των δειγμάτων σε κάμψη τεσσάρων σημείων στο καθορισμένο ελάχιστο όριο διαρροής του υλικού και σε διαφορετικές συνθήκες θερμοκρασίας. Μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών, τα δείγματα εξετάστηκαν με μικροσκόπιο, ενώ υποβλήθηκαν και σε εξέταση με διεισδυτικά υγρά, προκειμένου να ανιχνευτούν οποιεσδήποτε ορατές επιφανειακές ρωγμές. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε και επιπρόσθετη τομογραφία, για να διαπιστωθεί ότι δεν υπάρχουν ούτε εσωτερικές ρωγμές. Τα αποτελέσματα των δοκιμών έδειξαν ότι οι δεξαμενές φορτίου/καυσίμου από ωστενιτικό χάλυβα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά LNG και αμμωνίας σε ποντοπόρα πλοία αλλά και σε πλοία εσωτερικής ναυσιπλοΐας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ