
Ο νηογνώμονας Bureau Veritas (BV), παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα των δοκιμών, των επιθεωρήσεων και των πιστοποιήσεων, εξέδωσε Έγκριση επί της Αρχής (AiP) στην εταιρεία Gas and Heat (GH) ‒η οποία ειδικεύεται στον σχεδιασμό, στην κατασκευή και στην ενοποίηση συστημάτων διαχείρισης υγροποιημένων αερίων για ναυτιλιακές και χερσαίες εφαρμογές‒ για μια ευέλικτη λύση που ανέπτυξε για τη μεταφορά LNG και αμμωνίας.
Παρόλο που το LNG αναμένεται να χρησιμοποιηθεί ευρέως ως καύσιμο την τρέχουσα δεκαετία, υπάρχουν και άλλα εναλλακτικά καύσιμα τα οποία εξετάζονται, προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφαλής και βιώσιμη χρήση τους στο μέλλον. Παράλληλα, οι πλοιοκτήτες επικεντρώνονται όλο και περισσότερο σε συστήματα τροφοδοσίας πολλαπλών καυσίμων, που διαχειρίζονται δύο ή και περισσότερα διαφορετικά καύσιμα. Στο πλαίσιο των φιλοδοξιών της να αναπτύξει καινοτόμες λύσεις, οι οποίες θα βοηθήσουν τον κλάδο να υποδεχτεί το επόμενο κύμα εναλλακτικών καυσίμων, η GH ξεκίνησε μια μελέτη για τον εντοπισμό και την ανάπτυξη νέων πιθανών επιλογών.
Συγκεκριμένα η εταιρεία, έχοντας την υποστήριξη του BV, κατάφερε να αποδείξει ότι οι ΙΜΟ Type C δεξαμενές φορτίου/καυσίμου, οι οποίες είναι κατασκευασμένες από ωστενιτικό ανοξείδωτο χάλυβα ειδικής ποιότητας, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά LNG αλλά και αμμωνίας πάνω σε πλοία.
Στο πλαίσιο των δοκιμών που πραγματοποιήθηκαν, ετοιμάστηκαν δώδεκα δείγματα, τα οποία υποβλήθηκαν σε δοκιμές σύμφωνα με το πρότυπο ISO 16540. Η διαδικασία περιλάμβανε την υποβολή των δειγμάτων σε κάμψη τεσσάρων σημείων στο καθορισμένο ελάχιστο όριο διαρροής του υλικού και σε διαφορετικές συνθήκες θερμοκρασίας. Μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών, τα δείγματα εξετάστηκαν με μικροσκόπιο, ενώ υποβλήθηκαν και σε εξέταση με διεισδυτικά υγρά, προκειμένου να ανιχνευτούν οποιεσδήποτε ορατές επιφανειακές ρωγμές. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε και επιπρόσθετη τομογραφία, για να διαπιστωθεί ότι δεν υπάρχουν ούτε εσωτερικές ρωγμές. Τα αποτελέσματα των δοκιμών έδειξαν ότι οι δεξαμενές φορτίου/καυσίμου από ωστενιτικό χάλυβα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά LNG και αμμωνίας σε ποντοπόρα πλοία αλλά και σε πλοία εσωτερικής ναυσιπλοΐας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ