
Η ιαπωνική Toyota Tsusho Corporation (Toyota Tsusho) πρόσφατα ανακοίνωσε ότι, στο πλαίσιο της «Μελέτης για την προώθηση της ανθρακικά ουδέτερης παράκτιας ναυτιλίας», που έχει εκδώσει το Υπουργείο Γης, Υποδομών, Μεταφορών και Τουρισμού της Ιαπωνίας, προμήθευσε με βιοκαύσιμα, στο λιμάνι της Nagoya, ένα πλοίο μεταφοράς οχημάτων, το οποίο διαχειρίζεται η Toyofuji Shipping Co. Ltd. Πρόκειται για την πρώτη προσπάθεια που γίνεται στην Ιαπωνία για την προμήθεια μείγματος καυσίμου που συνδυάζει πετρέλαιο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και βιοκαύσιμο και αφορά παράκτια εμπορικά πλοία.
Η ιαπωνική κυβέρνηση έχει ανακοινώσει τη δέσμευσή της να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 46% έως το 2030, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2013, καθώς και να επιτύχει ανθρακική ουδετερότητα έως το 2050. Για τον κλάδο της ακτοπλοΐας, η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου ανέρχεται περίπου στο 17% σε σχέση με τα επίπεδα του 2013. Η ιαπωνική κυβέρνηση προωθεί τη μετάβαση από τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα που βασίζονται στο πετρέλαιο σε εναλλακτικά καύσιμα, με τα βιοκαύσιμα να αποτελούν προς το παρόν μία από τις βιωσιμότερες επιλογές, καθώς η χρήση του υδρογόνου και της αμμωνίας απαιτεί ακριβές επενδύσεις και επαρκή τεχνολογική ανάπτυξη.
Ο όμιλος Toyota Tsusho ηγείται των προσπαθειών για την προώθηση των βιοκαυσίμων ως εναλλακτικής λύσης καυσίμων για πλοία, έχοντας πραγματοποιήσει την πρώτη δοκιμή βιοκαυσίμου στο λιμάνι της Σιγκαπούρης τον Απρίλιο του 2021, ενώ έχει επίσης προμηθεύσει με βιοκαύσιμα και αρκετά ποντοπόρα πλοία. Επιπλέον, τον Απρίλιο του 2022, ο όμιλος πραγματοποίησε για πρώτη φορά στην Ιαπωνία μια δοκιμή βιοκαυσίμου σε ένα ρυμουλκό πλοίο το οποίο επιχειρεί στο λιμάνι της Nagoya.
Φωτό: www.toyota-tsusho.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ