Bulk carriers: Πώς διαμορφώνεται η ζήτηση

Bulk carriers: Πώς διαμορφώνεται η ζήτηση

450
Bulk carriers: Πώς διαμορφώνεται η ζήτηση

Τις προοπτικές της αγοράς των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου σκιαγράφησε η BIMCO σε πρόσφατο webinar που διοργάνωσε.

Δεδομένων των μεγάλων οικονομικών σκοπέλων, ο κ. Niels Rasmussen, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, σημειώνει ότι φέτος οι προκλήσεις στο μέτωπο της ζήτησης είναι πολλές, ενώ για το 2023 αναμένει τα τονομίλια να αυξηθούν 2-3%. Η αγορά το 2022 δεν ακολουθεί την ίδια ανοδική πορεία συγκριτικά με πέρυσι και ο BDI κατά μέσο όρο παρουσιάζει απώλειες 19,5% μέχρι στιγμής. Στο ίδιο μήκος κύματος, οι ναύλοι για τα συμβόλαια χρονοναύλωσης στις αρχές Σεπτεμβρίου ήταν μειωμένοι κατά 50,3% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος πέρυσι.

Στα μέχρι στιγμής δεδομένα για το 2022, οι παγκόσμιες ροές άνθρακα έχουν αυξηθεί κατά 3,3% σε ετήσια βάση, κυρίως λόγω της αυξημένης ζήτησης από την Ινδία και των νέων εμπορικών απαιτήσεων της ΕΕ προκειμένου να καλύψει το κενό του ρωσικού άνθρακα. Πρόσφατα, o ΙΕΑ αναθεώρησε προς τα κάτω τις εκτιμήσεις του για την παγκόσμια ζήτηση άνθρακα το 2022. Εκτιμάται, συνεπώς, ότι το α’ εξάμηνο έχει αυξηθεί κατά 0,5%, ενώ για το σύνολο του έτους η εκτιμώμενη αύξηση θα αγγίξει το 0,8%. Στη δε Κίνα προβλέπεται ότι η ζήτηση για θαλάσσιες εισαγωγές θα μειωθεί, δεδομένου ότι η εγχώρια παραγωγή άνθρακα αυξήθηκε κατά 11,5% τους πρώτους επτά μήνες του 2022. Κατά τον κ. Rasmussen, το ευρωπαϊκό εμπάργκο στον ρωσικό άνθρακα θα ωθήσει προς τα επάνω τα τονομίλια κατά 5%, καθώς οι ροές από τη Ρωσία θα αντικατασταθούν από τις ΗΠΑ, Αυστραλία, Κολομβία και Νότια Αφρική.

Η Διεθνής Ένωση Χάλυβα εκτιμά ότι η παγκόσμια παραγωγή χάλυβα το α’ εξάμηνο υποχώρησε κατά 5,4% σε σχέση με πέρυσι, με την παραγωγή της Κίνας να εμφανίζει πτώση 6,4%. Οι τελευταίες προβλέψεις κάνουν λόγο για αύξηση της παραγωγής κατά 0,4% φέτος και κατά 2,2% το 2023. Το πιο πιθανό σενάριο είναι το 2022 να ολοκληρωθεί με αρνητική ανάπτυξη της ζήτησης, παρά τις προσπάθειες του Πεκίνου για αύξηση της ζήτησης το β’ εξάμηνο.

Στα σιτηρά, παρά την αναμενόμενη πτώση κατά 41,5% στις εξαγωγές σιταριού της Ουκρανίας, το 2022/2023 οι παγκόσμιες ροές σιτηρών θα αυξηθούν κατά 1,8%, σύμφωνα με δεδομένα του αμερικανικού Υπουργείου Γεωργίας. Η συμφωνία Ρωσίας-Ουκρανίας για τη συνέχιση των εξαγωγών σιτηρών από τη Μαύρη Θάλασσα δεν έχει ακόμη σοβαρό αντίκτυπο στο εμπόριο, σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στο webinar της BIMCO. Οι ενισχυμένες συγκομιδές σε Καναδά και Ρωσία θα αντικαταστήσουν τις απώλειες της Ουκρανίας, σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις. Η Βραζιλία, από την άλλη, θα αποτελέσει οδηγό της αύξησης των εξαγωγών σόγιας κατά 10,3% το 2022/2023. Συνδυαστικά, το εμπόριο των τριών πρωτευόντων σιτηρών (σιτάρι, καλαμπόκι, σόγια) θα αυξηθεί κατά 2,6% το 2022/2023.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.