
Αυξημένες παρουσιάζονται οι παραγγελίες πλοίων, σε σχέση με το περασμένο έτος, αντανακλώντας το έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται κυρίως σε containerships και bulk carriers, γεγονός που ενδεχομένως να οφείλεται στα υψηλά επίπεδα ναύλων στις δύο αγορές εντός του έτους.
Πιο συγκεκριμένα, κατά τον Σεπτέμβριο του 2021, ο στόλος των bulk carriers ανερχόταν σε 12.578 πλοία, με το orderbook να φτάνει τα 672 πλοία, τα οποία αντιστοιχούν στο 5,3% του υπάρχοντος στόλου. Έναν χρόνο μετά, ο στόλος των bulk carriers έχει φτάσει τα 12.982 πλοία, σημειώνοντας αύξηση 3%, ενώ τα υπό ναυπήγηση πλοία αυξήθηκαν κατά 33%, φτάνοντας τα 892.
Παράλληλα, ο στόλος των containerships τον Σεπτέμβριο του 2021 αριθμούσε 5.536 πλοία, ενώ το orderbook άγγιζε τα 415 πλοία. Ωστόσο, την ίδια περίοδο το 2022, ο συνολικός στόλος των containerships έχει αυξηθεί στα 5.719, με μεταβολή 3%, ενώ το orderbook παρουσίασε σημαντική αύξηση ύψους 125%, φτάνοντας τα 933 πλοία.
Από την άλλη, η εικόνα της προσφοράς tankers αλλά και του orderbook τους αντανακλά τις συνθήκες της ναυλαγοράς εντός των τελευταίων ετών. Ο στόλος αυξήθηκε κατά 2% και αριθμεί 7.359 δεξαμενόπλοια έναντι 7.250 τον Σεπτέμβριο του 2021. Την ίδια ώρα, σε ετήσια βάση, το orderbook έχει μειωθεί κατά 30% και πλέον αριθμεί 326 πλοία.
Παρότι η επικρατούσα εικόνα στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων προκαλεί αισιοδοξία, η προσφορά δεξαμενόπλοιων δεν αναμένεται να μεταβληθεί σημαντικά τα επόμενα έτη. Η εν λόγω εκτίμηση συνιστά απόρροια των περιορισμένων διαθέσιμων slots στα ναυπηγεία αλλά και του γεγονότος ότι το orderbook των tankers βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ο Ντόναλντ Τραμπ γνωστοποίησε χθες, Πέμπτη 10 Ιουλίου, ότι έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών 35% στα καναδικά προϊόντα που εισάγουν…
Η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για υποδομές κέντρων δεδομένων (data centers) καθιστά τα υπάρχοντα ηλεκτρικά δίκτυα ανίσχυρα να παρέχουν την απαιτούμενη ισχύ στον σωστό…
Νωχελική παραμένει η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Allied, 703 πλοία χωρητικότητας 48,4 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας πλήθους βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη, ειδικότερα αυτά της ΕΕ, αναζητούν…
Εν μέσω του εμπορικού πολέμου μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου, η Κίνα έχει προβεί σε ενέργειες για διαφοροποίηση των εισαγωγών της σε ορισμένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ