
Εν μέσω σημαντικής αβεβαιότητας αναφορικά με την ενεργειακή επάρκεια τους ερχόμενους μήνες, ο αριθμός φορτίων LNG που παραμένουν σε πλοία δίχως να παραδίδονται αυξάνεται.
Ειδικότερα, φορτία LNG παραμένουν στα ανοικτά των ευρωπαϊκών κρατών, καθώς οι αποθηκευτικοί χώροι στη στεριά είναι γεμάτοι, και οι εταιρείες κοινής ωφέλειας αποφασίζουν να επωμιστούν το κόστος αναμονής του πλοίου.
Η εν λόγω τάση έχει εμφανιστεί επίσης στην Ασία και στη Νότια Αμερική, ενώ παράλληλα οι έμποροι ενέργειας αγοράζουν LNG και το αποθηκεύουν προκειμένου να το πουλήσουν με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους τους ερχόμενους μήνες.
Σύμφωνα με το Bloomberg, επικαλούμενο στοιχεία της Kpler, οι ποσότητες LNG που βρίσκονταν αποθηκευμένες στα ύδατα άγγιξαν τους 1,4 εκατ. τόνους στις 2 Σεπτεμβρίου, επίπεδα που συνιστούν υψηλό σχεδόν δύο ετών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη στρατηγική συνήθως ακολουθείται στην αγορά πετρελαίου και όχι σε εκείνη του φυσικού αερίου. Σε τέτοιου είδους κινήσεις είχαν προβεί πολλοί traders στην αρχή της πανδημίας, όταν το πετρέλαιο είχε φτάσει ακόμα και σε αρνητικές τιμές. Το φυσικό αέριο εξατμίζεται αργά από τα πλοία, γεγονός που καθιστά την αποθήκευσή του, για μεγάλες χρονικές περιόδους, πρόκληση. Συνεπώς, το γεγονός ότι η στρατηγική αξιοποιείται στην αγορά LNG αντανακλά τις επικρατούσες συνιστώσες στην αγορά, με την ανησυχία και την αβεβαιότητα να χαρακτηρίζουν το βραχυπρόθεσμο outlook στις αγορές ενέργειας.
Φωτό: Karel Mistrík/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ