Πονοκέφαλοι για την οικονομία της Κίνας

Πονοκέφαλοι για την οικονομία της Κίνας

73
Πονοκέφαλοι για την οικονομία της Κίνας

Στο πλαίσιο της αναζωπύρωσης της πανδημίας της COVID, του αυξημένου πληθωρισμού καθώς και του καύσωνα, που διαταράσσουν τα νερά της κινεζικής οικονομίας, η χώρα οδηγείται σε διακοπή της παραγωγής, με αποτέλεσμα την επιβράδυνση των εισαγωγών και των εξαγωγών, ενισχύοντας τις ανησυχίες για μια κλονισμένη οικονομία.

Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του Αυγούστου, οι εξαγωγές της Κίνας αυξήθηκαν 7,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, παρουσιάζοντας ωστόσο σημαντική επιβράδυνση συγκριτικά με τον Ιούλιο, οπότε η άνοδος ήταν 18%. Αξίζει να αναφερθεί πως το ποσοστό διαφέρει αρκετά από τις προσδοκίες των αναλυτών, που ανέμεναν αύξηση 12,8%. Όσον αφορά τις εισαγωγές, αυξήθηκαν μόλις κατά 0,3% τον Αύγουστο σε σχέση με την αύξηση 2,3% του Ιουλίου. Τόσο οι εισαγωγές όσο και οι εξαγωγές αυξήθηκαν με τον βραδύτερο ρυθμό των τελευταίων τεσσάρων μηνών. Παρ’ όλα αυτά, οι εξαγωγές αυτοκινήτων παρέμειναν ισχυρές κατά τη διάρκεια του Αυγούστου, σημειώνοντας αύξηση 47% από το προηγούμενο έτος.

Απόρροια της επιβράδυνσης των κινεζικών εισαγωγών και εξαγωγών είναι οι μεγάλες ανισορροπίες στις χρηματαγορές ανά τον κόσμο, που ήδη πλήττονται στη σκιά των ανατιμήσεων του δολαρίου και των υψηλότερων επιτοκίων στις ΗΠΑ.

Όπως ανέφερε σε δήλωσή του ο Zhou Hao, οικονομικός διευθυντής της Guotai Junan International, φαίνεται πως η περίοδος πτώσης των εξαγωγών έφτασε νωρίτερα απ’ ό,τι αναμενόταν, καθώς τα πρόσφατα στοιχεία της υποδηλώνουν πως η ζήτηση από τις ΗΠΑ και την ΕΕ έχει επιβραδυνθεί. Επιπλέον, η κινεζική κεντρική τράπεζα ανακοίνωσε πως θα μειώσει τα αποθέματα ξένου συναλλάγματος, που πρέπει να διατηρηθούν από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, με σκοπό την επιβράδυνση της πτώσης του γουάν.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.