
Στο πλαίσιο της αναζωπύρωσης της πανδημίας της COVID, του αυξημένου πληθωρισμού καθώς και του καύσωνα, που διαταράσσουν τα νερά της κινεζικής οικονομίας, η χώρα οδηγείται σε διακοπή της παραγωγής, με αποτέλεσμα την επιβράδυνση των εισαγωγών και των εξαγωγών, ενισχύοντας τις ανησυχίες για μια κλονισμένη οικονομία.
Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του Αυγούστου, οι εξαγωγές της Κίνας αυξήθηκαν 7,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, παρουσιάζοντας ωστόσο σημαντική επιβράδυνση συγκριτικά με τον Ιούλιο, οπότε η άνοδος ήταν 18%. Αξίζει να αναφερθεί πως το ποσοστό διαφέρει αρκετά από τις προσδοκίες των αναλυτών, που ανέμεναν αύξηση 12,8%. Όσον αφορά τις εισαγωγές, αυξήθηκαν μόλις κατά 0,3% τον Αύγουστο σε σχέση με την αύξηση 2,3% του Ιουλίου. Τόσο οι εισαγωγές όσο και οι εξαγωγές αυξήθηκαν με τον βραδύτερο ρυθμό των τελευταίων τεσσάρων μηνών. Παρ’ όλα αυτά, οι εξαγωγές αυτοκινήτων παρέμειναν ισχυρές κατά τη διάρκεια του Αυγούστου, σημειώνοντας αύξηση 47% από το προηγούμενο έτος.
Απόρροια της επιβράδυνσης των κινεζικών εισαγωγών και εξαγωγών είναι οι μεγάλες ανισορροπίες στις χρηματαγορές ανά τον κόσμο, που ήδη πλήττονται στη σκιά των ανατιμήσεων του δολαρίου και των υψηλότερων επιτοκίων στις ΗΠΑ.
Όπως ανέφερε σε δήλωσή του ο Zhou Hao, οικονομικός διευθυντής της Guotai Junan International, φαίνεται πως η περίοδος πτώσης των εξαγωγών έφτασε νωρίτερα απ’ ό,τι αναμενόταν, καθώς τα πρόσφατα στοιχεία της υποδηλώνουν πως η ζήτηση από τις ΗΠΑ και την ΕΕ έχει επιβραδυνθεί. Επιπλέον, η κινεζική κεντρική τράπεζα ανακοίνωσε πως θα μειώσει τα αποθέματα ξένου συναλλάγματος, που πρέπει να διατηρηθούν από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, με σκοπό την επιβράδυνση της πτώσης του γουάν.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ