
Το παγκόσμιο εμπόριο τον Αύγουστο κατέγραψε ανοδικές τάσεις, με την εικόνα να είναι ανάμεικτη μεταξύ των κύριων οικονομιών. Τα παραπάνω συνιστούν τα βασικότερα ευρήματα του Kiel Trade Indicator, με το Ινστιτούτο του Κιέλου να σημειώνει ότι τα bottlenecks και η συμφόρηση στα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων είναι πιο έντονα, επηρεάζοντας το εμπόριο.
Συγκεκριμένα, το εμπόριο τον περασμένο μήνα αυξήθηκε κατά 1,2% σε σχέση με τον Ιούλιο. Ωστόσο, στη Γερμανία η εικόνα ήταν αρνητική, καθώς τόσο οι εισαγωγές (-0,2%) όσο και οι εξαγωγές (-0,7%) κατέγραψαν πτώση. Στην ΕΕ οι εξαγωγές αυξήθηκαν οριακά κατά 0,1%, ενώ οι εισαγωγές μειώθηκαν επίσης οριακά κατά 0,1%. Oι εισαγωγές των ΗΠΑ αυξήθηκαν 1,8%, σύμφωνα με τον Kiel Trade Indicator, και οι εξαγωγές σημείωσαν άνοδο 0,3%. Μεταβολή -4,6% σημείωσαν οι εξαγωγές της Κίνας, ενώ οι εισαγωγές της +0,3%.
«Ο πληθωρισμός τεχνητά αυξάνει τις εξαγωγές πολλών χωρών, καθώς οι ανοδικές τιμές ενισχύουν την αξία του ονομαστικού εμπορίου, όπως καταγράφεται στις επίσημες στατιστικές. […] Η αύξηση των τιμών ενέργειας θα ασκήσει περαιτέρω πιέσεις στην ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα», σημειώνει ο Vincent Stamer, επικεφαλής του Kiel Trade Indicator.
Σε ό,τι αφορά τη λιμενική συμφόρηση, η Βόρεια Θάλασσα αναδεικνύεται ως hotspot. Σύμφωνα με το γερμανικό Ινστιτούτο, περίπου το 11% όλων των αγαθών που μεταφέρονται είναι εγκλωβισμένα στα λιμάνια. Την ίδια ώρα, η αναλογία των containerships που αναμένουν να φορτώσουν/ξεφορτώσουν στη Βόρεια Θάλασσα προς το συνολικό capacity είναι στο 2%. Λίγο κάτω από το 4% κινείται η αντίστοιχη αναλογία στη Σαγκάη και στη Ζεϊάνγκ. Από την Ερυθρά Θάλασσα, την πιο σημαντική θαλάσσια οδό μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, μεταφέρονται 16% λιγότερα φορτία απ’ ό,τι αναμενόταν υπό φυσιολογικές συνθήκες.
«Από την αρχή του έτους, οι ναύλοι για το θαλάσσιο εμπόριο από την Ασία προς τη Βόρεια Ευρώπη και τη Δυτική Ακτή της Βόρειας Αμερικής έχουν μειωθεί σημαντικά, από πάνω από $14.000 ανά εμπορευματοκιβώτιο σε $4.000 και $8.000 αντίστοιχα. Ωστόσο, η συμφόρηση καθιστά δύσκολη την επιστροφή [του εμπορίου] στα προ-πανδημικά επίπεδα. Το υψηλό κόστος μεταφοράς εμποδίζει την περαιτέρω ανάκαμψη του παγκόσμιου εμπορίου», σημειώνει ο Vincent Stamer.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ