
Αύξηση 33,3% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Ιούλιο φέτος, με την αξία των εισαγωγών να αυξάνεται 37,3% και εκείνη των εξαγωγών να κινείται ανοδικά κατά 39,9%.
Ειδικότερα, από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις εμπορευματικές συναλλαγές προκύπτουν τα εξής:
Η συνολική αξία των εισαγωγών-αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 7.967,9 εκατ. ευρώ έναντι 5.801,5 εκατ. ευρώ τον Ιούλιο 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 37,3 (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 802,0 εκατ. ευρώ ή 18,7%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 778,9 εκατ. ευρώ ή 18,2%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών-αποστολών ανήλθε στο ποσό των 4.971,4 εκατ. ευρώ έναντι 3.553,8 εκατ. ευρώ τον Ιούλιο πέρυσι, παρουσιάζοντας αύξηση 39,9% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 468,7 εκατ. ευρώ ή 17,8%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 467,1 εκατ. ευρώ ή 17,9%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 2.996,5 εκατ. ευρώ έναντι 2.247,7 εκατ. ευρώ τον Ιούλιο 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 33,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 333,3 εκατ. ευρώ ή 20,2%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 311,8 εκατ. ευρώ ή 18,9%).
Το 7μηνο εφέτος, η συνολική αξία των εισαγωγών-αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 51.644,0 εκατ. ευρώ έναντι 34.666,4 εκατ. ευρώ κατά το ίδιο διάστημα του 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 49% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 8.494,8 εκατ. ευρώ ή 31,8%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 8.430,0 εκατ. ευρώ ή 31,7%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών-αποστολών ανήλθε στο ποσό των 30.977,2 εκατ. ευρώ έναντι 22.168,4 εκατ. ευρώ το 7μηνο του 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 39,7% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 3.816,3 εκατ. ευρώ ή 23,2%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 3.807,9 εκατ. ευρώ ή 23,2%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 20.666,8 εκατ. ευρώ έναντι 12.498,0 εκατ. ευρώ το 7μηνο του 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 65,4% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 4.678,5 εκατ. ευρώ ή 45,6%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 4.622,1 εκατ. ευρώ ή 45,2%).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ