
Πτώση 1,7% σημειώθηκε στις εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος της Κίνας για τον μήνα Αύγουστο σε ετήσια βάση. Σύμφωνα με δεδομένα της Oceanbolt, παρά την εν λόγω μείωση, οι εισαγόμενες ποσότητες άγγιξαν τα υψηλότερα επίπεδα από τον Ιανουάριο του 2022, ακολουθώντας αύξηση 3,1% σε σχέση με τον Ιούλιο σε ετήσια βάση. Επιπλέον, οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος στην Κίνα, μέχρι στιγμής για το 2022, σημείωσαν πτώση κατά 3,3% σε ετήσια βάση, με αποτέλεσμα να αντιπροσωπεύουν το 20% των μεταφερόμενων ποσοτήτων με bulk carriers. Εκτιμήσεις, ωστόσο, κάνουν λόγο για ανάκαμψη των εισαγωγών iron ore της Κίνας, ωφελώντας έτσι την αγορά των Capesizes.
Σύμφωνα με την BIMCO, το Πεκίνο ανακοίνωσε πρόσφατα νέα οικονομικά μέτρα, με επίκεντρο την ανάπτυξη των υποδομών. Σύμφωνα με τον Niels Rasmussen, Chief Shipping Analyst της BIMCO, οι κινήσεις της Κίνας για ανάπτυξη των υποδομών δημιουργούν αισιοδοξία για αύξηση της ζήτησης bulk carriers, ωστόσο η κρίση γύρω από το real estate ενδέχεται να συνεχίσει να δρα αντίρροπα ως προς τη ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος.
Συγκεκριμένα, η κινεζική αγορά ακινήτων μαστίζεται, μεταξύ άλλων, από υψηλά επίπεδα χρέους, αλλά και από πτώσεις των πωλήσεων και των τιμών. Επιπλέον, η πολιτική μηδενικής ανοχής του Πεκίνου για την πανδημία δυσκολεύει περαιτέρω την καταναλωτική δαπάνη και τη ζήτηση των επιχειρήσεων. Τυχόν νέα και παρατεταμένα lockdowns θα επιβραδύνουν την ανάκαμψη του κλάδου των ακινήτων, με άμεσες αρνητικές συνέπειες στη ζήτηση iron ore.
Τέλος, ο Niels Rasmussen υπογράμμισε πως οποιαδήποτε ανάκαμψη θα αποτελέσει «θείο δώρο» για την αγορά των Capesizes, καθώς πρόσφατα ο σχετικός δείκτης Baltic Exchange Capesize Index σημείωσε πτώση 85,5%, απόρροια της πλεονάζουσας προσφοράς λόγω της μείωσης της λιμενικής συμφόρησης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Παρά την αύξηση της παραγωγής από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), η Ελλάδα παραμένει σταθερά ανάμεσα στις ακριβότερες χώρες της Ευρώπης στην προημερήσια αγορά ηλεκτρικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ