
Πτώση 1,7% σημειώθηκε στις εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος της Κίνας για τον μήνα Αύγουστο σε ετήσια βάση. Σύμφωνα με δεδομένα της Oceanbolt, παρά την εν λόγω μείωση, οι εισαγόμενες ποσότητες άγγιξαν τα υψηλότερα επίπεδα από τον Ιανουάριο του 2022, ακολουθώντας αύξηση 3,1% σε σχέση με τον Ιούλιο σε ετήσια βάση. Επιπλέον, οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος στην Κίνα, μέχρι στιγμής για το 2022, σημείωσαν πτώση κατά 3,3% σε ετήσια βάση, με αποτέλεσμα να αντιπροσωπεύουν το 20% των μεταφερόμενων ποσοτήτων με bulk carriers. Εκτιμήσεις, ωστόσο, κάνουν λόγο για ανάκαμψη των εισαγωγών iron ore της Κίνας, ωφελώντας έτσι την αγορά των Capesizes.
Σύμφωνα με την BIMCO, το Πεκίνο ανακοίνωσε πρόσφατα νέα οικονομικά μέτρα, με επίκεντρο την ανάπτυξη των υποδομών. Σύμφωνα με τον Niels Rasmussen, Chief Shipping Analyst της BIMCO, οι κινήσεις της Κίνας για ανάπτυξη των υποδομών δημιουργούν αισιοδοξία για αύξηση της ζήτησης bulk carriers, ωστόσο η κρίση γύρω από το real estate ενδέχεται να συνεχίσει να δρα αντίρροπα ως προς τη ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος.
Συγκεκριμένα, η κινεζική αγορά ακινήτων μαστίζεται, μεταξύ άλλων, από υψηλά επίπεδα χρέους, αλλά και από πτώσεις των πωλήσεων και των τιμών. Επιπλέον, η πολιτική μηδενικής ανοχής του Πεκίνου για την πανδημία δυσκολεύει περαιτέρω την καταναλωτική δαπάνη και τη ζήτηση των επιχειρήσεων. Τυχόν νέα και παρατεταμένα lockdowns θα επιβραδύνουν την ανάκαμψη του κλάδου των ακινήτων, με άμεσες αρνητικές συνέπειες στη ζήτηση iron ore.
Τέλος, ο Niels Rasmussen υπογράμμισε πως οποιαδήποτε ανάκαμψη θα αποτελέσει «θείο δώρο» για την αγορά των Capesizes, καθώς πρόσφατα ο σχετικός δείκτης Baltic Exchange Capesize Index σημείωσε πτώση 85,5%, απόρροια της πλεονάζουσας προσφοράς λόγω της μείωσης της λιμενικής συμφόρησης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ