Containerships: Οι οιωνοί από την πλευρά της προσφοράς

Containerships: Οι οιωνοί από την πλευρά της προσφοράς

100
Containerships: Οι οιωνοί από την πλευρά της προσφοράς

Σημαντική αύξηση του στόλου των containerships διαφαίνεται από το 2023 και μετά, καθώς η πολύ καλή ναυλαγορά το 2021 ώθησε τους πλοιοκτήτες σε μαζικές παραγγελίες, ενώ σταθερή διαφαίνεται η ζήτηση για νεότευκτα και φέτος.

Σύμφωνα με έκθεση της Clarksons, στις αρχές Αυγούστου το orderbook των containerships ήταν στα 7 εκατ. TEUs, ενώ ως ποσοστό του υφιστάμενου στόλου αγγίζει το 28%, όταν το δ’ τρίμηνο του 2020 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν στο 8%. Η Clarksons εκτιμά ότι, μεταξύ 2023 και 2024, θα παραδοθούν 5,2 εκατ. TEUs, με αποτέλεσμα η αύξηση της χωρητικότητας να αγγίξει το 8,1% το επόμενο έτος και το 7% το 2024.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης το γεγονός ότι το 58% της χωρητικότητας που παραγγέλθηκε φέτος θα μπορεί να καταναλώνει εναλλακτικά καύσιμα, σημειώνοντας σημαντική αύξηση από το αντίστοιχο 23% του 2021. Στις αρχές Αυγούστου, το orderbook των containerships με δυνατότητα κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων κινούνταν στο 32%. Αξίζει να σημειωθεί ότι η αύξηση της προσφοράς πλοίων σε κάθε ναυτιλιακή αγορά μόνο θετικό οιωνό δεν αποτελεί, καθώς οδηγεί σε μείωση των ναύλων. Στην περίπτωση των containerships, πάντως, σημαντικό επίσης ρόλο για την απόδοση της αγοράς θα διαδραματίσει η συνέχιση ή μη της λιμενικής συμφόρησης.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.