Αεροδρόμιο Αθηνών: «Κίτρινη κάρτα» από τη Ryanair

Αεροδρόμιο Αθηνών: «Κίτρινη κάρτα» από τη Ryanair

332
Αεροδρόμιο Αθηνών: «Κίτρινη κάρτα» από τη Ryanair

Την απόφαση να κλείσει τη βάση της στην Αθήνα τη χειμερινή σεζόν έλαβε η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία Ryanair.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, από τις 29 Οκτωβρίου έως τα τέλη Μαρτίου, αποδεσμεύει δύο αεροσκάφη της από το αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος”, μειώνοντας τα δρομολόγια της σε 10 από 29 που ήταν προγραμματισμένα.

Η Ryanair θα διατηρήσει 10 δρομολόγια από Αθήνα προς Δουβλίνο, Λονδίνο, Βρυξέλλες, Μιλάνο, Μπολόνια, Ρώμη, Βουδαπέστη, Κατοβίτσε, Βιέννη και Μάλτα, μη σταθμεύοντας πλέον κανένα αεροσκάφος στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Αυτό σημαίνει ότι οι τέσσερις βάσεις που διέθετε στην Αθήνα το 2019 και πέρυσι έγιναν δύο, θα μηδενίσουν τη φετινή χειμερινή σεζόν.Η ιρλανδική εταιρεία, που έχει μερίδιο στην ελληνική αγορά περίπου στο 7% (πίσω από την Aegean 38% και τη Sky Express 15%), θα διατηρήσει τη βάση της Θεσσαλονίκης και θα διεξάγει δρομολόγια προς τη Θεσσαλονίκη και από τα Χανιά και από και προς τη συμπρωτεύουσα.

Τα «πυρά» της Ryanair

Ο CEO της Ryanair, Eddie Wilson σε δήλωσή του τονίζει «Είμαστε απογοητευμένοι που ανακοινώνουμε το κλείσιμο της βάσης μας στην Αθήνα στα τέλη του Οκτώβρη του ’22 για τη χειμερινή περίοδο, αλλά η ελληνική κυβέρνηση απέτυχε ανεξήγητα να ανταποκριθεί στα φιλόδοξα σχέδια ανάπτυξης της Ryanair σε ένα τόσο απαραίτητο πρόγραμμα ανάκαμψης του τουρισμού για να μειώσει τα μη ανταγωνιστικά αερολιμενικά τέλη που θα βοηθούσαν στην αποκατάσταση της κυκλοφορίας μετά την πανδημία, όπως έχουν ήδη κάνει η Κροατία, η Ιρλανδία, η Πορτογαλία και άλλες χώρες.

»Το αεροδρόμιο της Αθήνας είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του πώς η ελληνική κυβέρνηση και η γερμανική ιδιοκτησία υψηλού κόστους αποτυγχάνουν να προσφέρουν για τον λαό και την οικονομία της Ελλάδας».

Και συνεχίζει «Ζητάμε και πάλι από τον Υπουργό Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια να απαντήσει στις γραπτές αναπτυξιακές μας προτάσεις με τις οποίες προσφέρουμε τον μετασχηματισμό της τουριστικής αγοράς της Ελλάδας τα επόμενα 5 χρόνια, διπλασιάζοντας την κίνηση σε 10 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, ενισχύοντας τον τουρισμό εκτός αιχμής, δημιουργώντας 4.000 τοπικές θέσεις εργασίας και υποστήριξη της τόσο αναγκαίας περιφερειακής ανάπτυξης.

Αυτή η αποτυχία δέσμευσης της ελληνικής κυβέρνησης έχει ήδη οδηγήσει στο κλείσιμο της βάσης μας στη Ρόδο από τη Ryanair αυτό το καλοκαίρι και τώρα μας έχει αναγκάσει να κλείσουμε τη βάση μας στην Αθήνα αυτόν τον Οκτώβριο και να αναδιαθέσουμε αυτή τη χωρητικότητα σε ανταγωνιστικούς προορισμούς χαμηλότερου κόστους, όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Κύπρος και η Πορτογαλία.

Η δομή χρέωσης των αεροδρομίων στην Ελλάδα είναι δυσλειτουργική, καθώς επιβραβεύει τους Γερμανούς φορείς εκμετάλλευσης αεροδρομίων που ελέγχουν ζωτικό μέρος της ελληνικής εθνικής υποδομής εις βάρος της οικονομικής ανάπτυξης στον τουρισμό και τη συνδεσιμότητα.

Είναι ανεξήγητο το γεγονός ότι η ελληνική κυβέρνηση δεν χρησιμοποιεί κίνητρα στα ελληνικά αεροδρόμια για να προωθήσει τις ελληνικές επιχειρήσεις και θέσεις εργασίας, αντί να προστατεύει παρωχημένες γερμανικές πρακτικές υψηλού κόστους.

Καλούμε τον Υπουργό Κικίλια να απαντήσει επιτέλους εγγράφως στις αναπτυξιακές προτάσεις της Ryanair που θα μεταμορφώσουν τον ελληνικό τουρισμό δημιουργώντας χιλιάδες θέσεις εργασίας στην Ελλάδα κατά τη χειμερινή περίοδο».

Τι απαντά το υπουργείο Τουρισμού

«Σε επεξεργασία βρίσκεται συγκεκριμένο πλάνο, το οποίο εντάσσεται στην ευρύτερη στρατηγική για την ενίσχυση του χειμερινού τουρισμού και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στη χώρα μας».

Αυτό τονίζεται από πηγές του υπουργείου Τουρισμού με αφορμή ανακοίνωση της Ryanair να κλείσει τη βάση της στην Αθήνα τη χειμερινή σεζόν.

Το σχέδιο αυτό, που θα παρουσιαστεί το επόμενο διάστημα, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και την παροχή κινήτρων σε αεροπορικές εταιρείες και tour operators που ενδιαφέρονται να συνεχίσουν τη δραστηριότητα τους στην Ελλάδα και μετά τον Οκτώβριο.

Για τον σκοπό αυτό, από τις αρχές της επόμενης εβδομάδας, ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, θα πραγματοποιήσει σειρά στοχευμένων επισκέψεων σε ευρωπαϊκές πρωτεύουσες για τη διεύρυνση της συνεργασίας με διεθνείς παράγοντες του τουριστικού κλάδου. Όπως τονίζουν οι ίδιες πηγές, το υπουργείο Τουρισμού προωθεί από την πρώτη στιγμή τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για προτάσεις και πρωτοβουλίες με αμιγώς αναπτυξιακό πρόσημο που δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας και αναβαθμίζουν ακόμα περισσότερο το τουριστικό προϊόν της χώρας μας. Και τα αποτελέσματα είναι ήδη ορατά από τις εξαιρετικές επιδόσεις της φετινής τουριστικής σεζόν.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.