
Στην Κίνα στρέφονται εκ νέου τα διεθνή βλέμματα, όπου η πολιτική που χαράσσει το Πεκίνο για την Covid-19 προκαλεί ανησυχία για το μέλλον του διεθνούς εμπορίου. Η εν λόγω εξέλιξη φαίνεται να συνιστά μέρος των προετοιμασιών για το επόμενο συνέδριο του Κομμουνιστικού Κόμματος το οποίο θα ξεκινήσει στις 16 Οκτωβρίου.
Στο πλαίσιο αυτό, το Πεκίνο προσπαθεί να κρατήσει σε χαμηλά επίπεδα τα κρούσματα Covid-19. Σχεδόν 4 εκατ. άνθρωποι στην επαρχία Heibei έχουν λάβει οδηγίες να παραμείνουν σε κατ’ οίκον περιορισμό μέχρι το τέλος της τρέχουσας εβδομάδας.
Την ίδια ώρα, περισσότεροι από 13 εκατ. κάτοικοι στη γειτονική πόλη-λιμάνι Tianjin θα υποβληθούν σε μαζικά τεστ έναντι της Covid-19, ακολουθώντας την ανίχνευση 51 κρουσμάτων.
Στο Dalian, κύριο λιμάνι της βορειοανατολικής Κίνας που διαδραματίζει πρωτεύοντα ρόλο στο θαλάσσιο εμπόριο ξηρών φορτίων, περίπου 3 εκατ. κάτοικοι τέθηκαν σε περιορισμό την Τρίτη 30 Αυγούστου με ορίζοντα την ερχόμενη Κυριακή.
Βάσει των προαναφερθέντων και ορμώμενοι από πρότερα φαινόμενα συμφόρησης στους κινεζικούς λιμένες λόγω των περιορισμών, αναλυτές και κύκλοι της αγοράς έχουν εκφράσει την ανησυχία τους. Άλλωστε, στο παρελθόν η πολιτική μηδενικής ανοχής του Πεκίνου περιόρισε σε σημαντικό βαθμό τη βιομηχανική δραστηριότητα, οδήγησε σε σημαντική συμφόρηση σε θαλάσσιες και χερσαίες εφοδιαστικές αλυσίδες και ώθησε τη ζήτηση σε πτώση.
Παρότι οι πρόσφατες αποφάσεις φαίνεται να στοχεύουν στον περιορισμό των κρουσμάτων ενόψει του σημαντικού συνεδρίου του Κομμουνιστικού Κόμματος Κίνας, η υγειονομική εικόνα στην ασιατική χώρα δεν είναι αισιόδοξη. Ο αναλυτής της εταιρείας Nomura Ting Lu υπογράμμισε ότι η υγειονομική εικόνα στην Κίνα ενδέχεται να καταγράφει ραγδαία επιδείνωση, με την εξάπλωση της Όμικρον σε μεγάλες πόλεις.
Η πολιτική που έχει χαράξει το Πεκίνο στο παρελθόν δεν αφήνει περιθώρια για παρανοήσεις. Σε περίπτωση που τα υγειονομικά δεδομένα στην Κίνα πυροδοτήσουν νέα περιοριστικά μέτρα, εκείνα θα είναι άμεσα και αποφασιστικά και θα επηρεάσουν σημαντικά το διεθνές εμπόριο.
Πηγή: AFP, ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ