
Ανησυχία επικρατεί αναφορικά με τις εφοδιαστικές αλυσίδες, με επίκεντρο το Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς η απεργία στο λιμάνι του Felixstowe έχει οδηγήσει σε σημαντική συμφόρηση. Το γεγονός αυτό προκαλεί πονοκεφάλους και για τις εταιρείες λιανικής, με τις ανησυχίες να αφορούν ακόμα και την περίοδο των Χριστουγέννων, που παραδοσιακά συνιστά την πιο κερδοφόρα περίοδο για τον κλάδο.
Συγκεκριμένα, με δεδομένο τη συνέχεια της απεργίας στο εν λόγω λιμάνι έπειτα από οκτώ ημέρες, οι κίνδυνοι καθυστερήσεων των εμπορευμάτων για την περίοδο των Χριστουγέννων μοιάζουν ολοένα και πιο πιθανοί. Σύμφωνα με το Bloomberg, λόγω της συγκεκριμένης απεργίας, ελλοχεύει ο κίνδυνος αλυσιδωτών επιδράσεων στις εφοδιαστικές αλυσίδες.
Ταυτόχρονα, ενδιαφέρον παρουσιάζει η τοποθέτηση της διοίκησης του λιμένα του Felixstowe, καθώς υπήρξε ισχυρισμός πως το σωματείο Unite, το οποίο κατέχει πρωταρχικό ρόλο στην απεργία, δεν επέτρεψε σε αρκετά μέλη του να ψηφίσουν στην πρόταση της διαχειρίστριας εταιρείας περί μισθολογικών αλλαγών.
Παράλληλα, σημειώνεται ότι ο λιμένας ταλανίζεται ακόμη από τη συμφόρηση που είχε καταγραφεί εντός του προηγούμενου έτους. Στο πλαίσιο αυτό, ακόμα και αν η απεργία σταματήσει τις επόμενες ημέρες, φαινόμενα συμφόρησης κατά μήκος των εφοδιαστικών αλυσίδων τόσο του Ηνωμένου Βασιλείου όσο και της Ευρώπης δύσκολα θα αποφευχθούν.
Επισημαίνεται ότι ο λιμένας του Southampton, που βρίσκεται υπό τη διαχείριση της DP World, ευνοείται από την παρούσα κατάσταση. Πιο συγκεκριμένα, οι αφίξεις containerships σε όρους μεταφορικής ικανότητας έχουν καταγράψει σημαντική άνοδο.
H οκταήμερη απεργία στο λιμάνι του Felixstowe ξεκίνησε την Κυριακή 21 Αυγούστου.
Φωτό: Andy Rain/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μειώσει τις εισαγωγές ουκρανικών σιτηρών και ζάχαρης έως και 80% για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των αγροτών της, σύμφωνα με…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με τον γαλλικό κολοσσό να σπάει πρόσφατα το φράγμα των 4 εκατ. TEUs…
Στο πρώτο σκαλί του βάθρου βρέθηκε και πάλι η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας τον Ιούνιο. Συγκεκριμένα, βάσει στοιχείων της Clarkson Research Services, κατά τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ