
Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωσή της, η φινλανδική εταιρεία κρουαζιέρας Viking Line έχει καταφέρει να επιτύχει μείωση των παραγόμενων εκπομπών των πλοίων της κατά 30% ανά ναυτικό μίλι σε σύγκριση με τα αντίστοιχα επίπεδα του 2008.
Η εταιρεία αποδίδει το συγκεκριμένο επίτευγμα σε ένα σύνολο δράσεων που έχει πραγματοποιήσει τα τελευταία χρόνια προς αυτή την κατεύθυνση, από τις οποίες ξεχωρίζει η επένδυση 450 εκατ. ευρώ για την κατασκευή δύο φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων τα οποία επιχειρούν στη Βαλτική, του «Viking Grace» και του «Viking Glory».
To «Viking Grace», το οποίο πραγματοποίησε το παρθενικό του ταξίδι το 2013, καταναλώνει αποκλειστικά φυσικό αέριο ως καύσιμο, κάτι που, σύμφωνα με τη Viking Line, προσφέρει μείωση των εκπομπών οξειδίων του θείου και των βλαβερών σωματιδίων κατά 85% αλλά και των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 15% σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο πλοίο κατανάλωσης πετρελαίου.
Το «Viking Glory», το οποίο εντάχθηκε στον στόλο της εταιρείας τον περασμένο Μάρτιο, κατασκευάστηκε από την Xiamen Shipbuilding Industry (XSI) στην Κίνα, είναι εξοπλισμένο με ένα Rotor Sail για την αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας, ενώ αποτελεί και το πρώτο πλοίο στον κόσμο που είναι εξοπλισμένο με τους κινητήρες διπλού καυσίμου Wärtsilä 31DF. Το πλοίο διαθέτει ακόμα ένα πλήθος καινοτόμων τεχνολογιών για τη μείωση του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος, μεταξύ των οποίων και ένα σύστημα ανάκτησης θερμότητας της σουηδικής εταιρείας Climeon, το οποίο αξιοποιεί την αποβαλλόμενη θερμότητα από τους κινητήρες του πλοίου για σκοπούς θέρμανσης αλλά και για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Η Viking Line θα συνεχίσει να παρακολουθεί τις εξελίξεις που αφορούν τα νέα ναυτιλιακά καύσιμα και τις λύσεις αποθήκευσης ενέργειας, συμμετέχοντας παράλληλα σε διάφορες δοκιμές νέων πράσινων τεχνολογιών, προκειμένου να συμβάλει στις προσπάθειες απανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου.
Φωτό: JaakL/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ