
Σημαντική πρόοδο αναφορικά με τη φιλοδοξία του να καταστεί το πρώτο πλήρως ανθρακικά ουδέτερο λιμάνι του Ηνωμένου Βασιλείου φαίνεται πως πραγματοποιεί το λιμάνι του Heysham. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε πρόσφατη ανακοίνωσή του, το λιμάνι έχει μειώσει τις εκπομπές των δραστηριοτήτων του σε σημαντικό βαθμό, σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα κατά 90%.
Ειδικότερα, πληθώρα οχημάτων και σημαντικό μέρος του εξοπλισμού του λιμένα αξιοποιούν για τη λειτουργία τους είτε ηλεκτρική ενέργεια είτε Hydrotreated Vegetable Oil (HVO). Παρότι ο τελικός στόχος του διαχειριστή του λιμένα είναι να αξιοποιεί 100% ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια για τις λιμενικές δραστηριότητες, το HVO παρέχει σημαντικά οφέλη. Συγκεκριμένα, μειώνει τις εκπομπές CO2 έως και κατά 90% αλλά και τις εκπομπές βλαβερών σωματιδίων έως και κατά 65%.
Παράλληλα, το λιμάνι του Heysham βρίσκεται στο βορειοδυτικό μέρος του Ηνωμένου Βασιλείου, σε κοντινή απόσταση από σημαντικά βιομηχανικά συμπλέγματα. Συνεπώς, είναι καθοριστικής σημασίας για τον εφοδιασμό της Δημοκρατίας της Ιρλανδίας, της Βόρειας Ιρλανδίας και της Νήσου Μαν.
Όσον αφορά τις μελλοντικές βλέψεις του λιμένα, ο Lewis McIntyre, Managing Director, Port Services του Peel Ports Group, ομίλου στον οποίο ανήκει το λιμάνι του Heysham, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Με ορίζοντα το 2040 όλος ο στόλος οχημάτων μας και ο χερσαίος εξοπλισμός του λιμένα θα αξιοποιούν είτε ηλεκτρική ενέργεια είτε HVO».
Επιπλέον, πρόσθεσε, «Έχουμε αυτοπεποίθηση ότι αφότου μετατρέψουμε και το υπόλοιπο μέρος του εξοπλισμού μας και πραγματοποιήσουμε τη μετάβαση από το φυσικό αέριο και στα γραφεία μας στον λιμένα, το λιμάνι του Heysham θα καταστεί ένα από τα πρώτα πλήρως ανθρακικά ουδέτερα λιμάνια του Ηνωμένου Βασιλείου».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ο Ντόναλντ Τραμπ γνωστοποίησε χθες, Πέμπτη 10 Ιουλίου, ότι έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών 35% στα καναδικά προϊόντα που εισάγουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ