
Καθώς η παγκόσμια οικονομία ταλανίζεται από τον πληθωρισμό και τις σκιές μιας επικείμενης οικονομικής ύφεσης, η πιθανότητα η κινεζική οικονομία να ανατρέψει την εν λόγω κατάσταση φαντάζει μικρή. Στον υπόλοιπο κόσμο, οι κεντρικές τράπεζες προβαίνουν σε αυξήσεις των επιτοκίων, με στόχο τη μείωση του πληθωρισμού, ενώ στην Κίνα τα επιτόκια μειώνονται.
Η εν λόγω κίνηση του Πεκίνου φαίνεται πως αποπειράται να ενισχύσει την κατανάλωση, η οποία βρίσκεται σε επιβράδυνση. Όμως, αναλυτές υποστηρίζουν ότι, πέραν του γεγονότος ότι στην Κίνα καταγράφεται πτώση της ζήτησης δανείων, οι καταναλωτές φοβούνται να ξοδέψουν τα κεφάλαιά τους.
Ο φόβος των καταναλωτών σχετίζεται με μία ακόμη πρόκληση που αντιμετωπίζει η Κίνα. Η σκληρή πολιτική του Πεκίνου έναντι της Covid-19 έχει ως απότοκο η Κίνα να μην έχει μάθει να «ζει» με την πανδημία. Συνεπώς, σε περίπτωση που καταγραφεί έξαρση κρουσμάτων σε μεγάλο μέρος της χώρας, η κινεζική οικονομία θα αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις. Εφόσον το Πεκίνο δεν αλλάξει στρατηγική ως προς την αντιμετώπιση των εξάρσεων των κρουσμάτων, οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να καταναλώνουν φειδωλά, καθώς φοβούνται να ξοδέψουν τα χρήματά τους και δυνητικά να βρεθούν σε κατ’ οίκον περιορισμό δίχως καθόλου χρήματα.
Παράλληλα, υπάρχουν και περιβαλλοντικές προκλήσεις που πονοκεφαλιάζουν το Πεκίνο. Η ξηρασία στον ποταμό Γιανγκτσέ ενδέχεται να επιμείνει έως και τον Σεπτέμβριο, γεγονός που προκαλεί ανησυχία για την ικανότητα εξασφάλισης των ενεργειακών αναγκών αλλά και των σοδειών.
Πηγή: DW, Reuters, CAN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ