
Εν μέσω ενός άνυδρου καλοκαιριού, με τις θερμοκρασίες να σπάνε κάθε ρεκόρ, τα ποτάμια της Ευρώπης είναι αντιμέτωπα με ξηρασία και μείωση της στάθμης των υδάτων τους.
Στον Ρήνο, ο οποίος αποτελεί πυλώνα για τις οικονομίες της Γερμανίας, της Ολλανδίας και της Ελβετίας για αιώνες, η πολύ χαμηλή στάθμη των υδάτων καθιστά αδύνατη την πλοήγηση φορτηγίδων για τη μεταφορά άνθρακα ή ντίζελ. Ο Δούναβης, ένας ποταμός 1.800 μιλίων, που εκτείνεται μεταξύ κεντρικής Ευρώπης και Μαύρης Θάλασσας, έχει επίσης «στεγνώσει» και πλέον η μεταφορά σιτηρών πέφτει σε νέους σκοπέλους.
Οι μεταφορές όμως αποτελούν μόνο έναν κλάδο που επηρεάζεται από τα άνυδρα ποτάμια της Ευρώπης. Η ενεργειακή κρίση στη Γαλλία επιδεινώνεται, καθώς ο Ροδανός και ο Γαρούνας είναι πολύ ζεστοί για να ψύχουν αποτελεσματικά τους πυρηνικούς αντιδραστήρες.
Σύμφωνα με την Eurostat, μέσω ποταμών και υδάτινων καναλιών μεταφέρονται ετησίως εμπορεύματα που αντιστοιχούν σε έναν τόνο ανά πολίτη της ΕΕ και η οικονομική τους συμβολή σε ό,τι αφορά τις μεταφορές ανέρχεται σε $80 δισ. Την ίδια ώρα, κύκλοι της αγοράς εμφανίζονται ανήσυχοι, καθώς, όπως υποστηρίζουν, δεν είναι συνήθης η αύξηση των ναύλων για μεταφορές μέσω φορτηγίδων κατά 30% σε μόλις μία ημέρα. Και όλα αυτά ενώ η ρωσική εισβολή έχει επιφέρει ενεργειακή και επισιτιστική κρίση στην Ευρώπη και οι εφοδιαστικές αλυσίδες έχουν παραλύσει εδώ και πάνω από ενάμιση χρόνο.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 30 Μαΐου έλαβε χώρα η παράδοση του «Kohzan Maru VII», του πρώτου πλοίου μεταφοράς μεθανόλης διπλού καυσίμου, το οποίο εισέρχεται σε συμβόλαιο μακράς…
Η Ουκρανία θα χρειαστεί τουλάχιστον €500 εκατ. για να ανοικοδομήσει τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις υποδομών στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που καταστράφηκαν ολοσχερώς μετά τις…
H ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να παραμείνει ανθεκτική, με το ΑΕΠ να αυξάνεται 2% το 2025 και 2,1% το 2026, χάρη στις επενδύσεις…
Μετά την ανακοίνωση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την επιβολή δασμών 50% σε όλες τις εισαγωγές χάλυβα, εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις αυτής…
Σε συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας που θα πρωταγωνιστήσει στη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου αερίου κατέληξαν οι Solvang ASA και ένα fund που διαχειρίζεται η…
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και…
Το outlook της αγοράς δεξαμενόπλοιων παραμένει θολό, με πληθώρα διαφορετικών παραγόντων να επιδρούν στη ζήτηση. Ειδικότερα, όπως αναφέρει έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, ο σκοτεινός…
Η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της παγκόσμιας στρατηγικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, η πράσινη μετάβαση, δεν μπορεί να επιτευχθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ