
Εν μέσω ενός άνυδρου καλοκαιριού, με τις θερμοκρασίες να σπάνε κάθε ρεκόρ, τα ποτάμια της Ευρώπης είναι αντιμέτωπα με ξηρασία και μείωση της στάθμης των υδάτων τους.
Στον Ρήνο, ο οποίος αποτελεί πυλώνα για τις οικονομίες της Γερμανίας, της Ολλανδίας και της Ελβετίας για αιώνες, η πολύ χαμηλή στάθμη των υδάτων καθιστά αδύνατη την πλοήγηση φορτηγίδων για τη μεταφορά άνθρακα ή ντίζελ. Ο Δούναβης, ένας ποταμός 1.800 μιλίων, που εκτείνεται μεταξύ κεντρικής Ευρώπης και Μαύρης Θάλασσας, έχει επίσης «στεγνώσει» και πλέον η μεταφορά σιτηρών πέφτει σε νέους σκοπέλους.
Οι μεταφορές όμως αποτελούν μόνο έναν κλάδο που επηρεάζεται από τα άνυδρα ποτάμια της Ευρώπης. Η ενεργειακή κρίση στη Γαλλία επιδεινώνεται, καθώς ο Ροδανός και ο Γαρούνας είναι πολύ ζεστοί για να ψύχουν αποτελεσματικά τους πυρηνικούς αντιδραστήρες.
Σύμφωνα με την Eurostat, μέσω ποταμών και υδάτινων καναλιών μεταφέρονται ετησίως εμπορεύματα που αντιστοιχούν σε έναν τόνο ανά πολίτη της ΕΕ και η οικονομική τους συμβολή σε ό,τι αφορά τις μεταφορές ανέρχεται σε $80 δισ. Την ίδια ώρα, κύκλοι της αγοράς εμφανίζονται ανήσυχοι, καθώς, όπως υποστηρίζουν, δεν είναι συνήθης η αύξηση των ναύλων για μεταφορές μέσω φορτηγίδων κατά 30% σε μόλις μία ημέρα. Και όλα αυτά ενώ η ρωσική εισβολή έχει επιφέρει ενεργειακή και επισιτιστική κρίση στην Ευρώπη και οι εφοδιαστικές αλυσίδες έχουν παραλύσει εδώ και πάνω από ενάμιση χρόνο.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ έχει προκαλέσει ντόμινο εξελίξεων στις μεταφορές, στο παγκόσμιο εμπόριο και κατ’ επέκταση στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ως εκ τούτου,…
Η προηγμένη τεχνολογία Voyage Optimisation της Ascenz Marorka, μέλους του Ομίλου GTT, αποτελεί τον βασικό πυρήνα της στρατηγικής ψηφιοποίησης και απoανθρακοποίησης του στόλου της…
Καθώς η Κίνα εντείνει τις προσπάθειές της για την προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων (FDI), ο ενεργειακός κολοσσός ExxonMobil εδραιώνει τη θέση του στη δεύτερη…
Υψηλό ενός μήνα «χτύπησαν» πρόσφατα οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας, ενισχυμένες από την κατακόρυφη άνοδο των εβδομαδιαίων ροών και την ταυτόχρονη καθίζηση της δραστηριότητας…
Με στόχο να ενισχύσει περαιτέρω το αποτύπωμά της στην παγκόσμια ναυπηγική αγορά, η HD Hyundai Heavy Industries εστιάζει ολοένα και περισσότερο στη γεωγραφική διαφοροποίηση…
Θετικές εξελίξεις σημειώνονται γύρω από την πολυαναμένομενη επανεκκίνηση ενός φιλόδοξου έργου LNG της TotalEnergies στη Μοζαμβίκη, ύστερα από τέσσερα έτη στασιμότητας λόγω ζητημάτων ασφαλείας.…
Σε καλό δρόμο βρίσκεται η πολυαναμενόμενη συγχώνευση της CMB.TECH και της Golden Ocean, η οποία αναμένεται να δημιουργήσει έναν ναυτιλιακό κολοσσό με στόλο περίπου…
Νέα τροπή φαίνεται να παίρνει το σίριαλ πώλησης των 43 διεθνών λιμένων της CK Hutchison, καθώς το Πεκίνο προέβη σε μια εκκωφαντική τοποθέτηση. Σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ