Τα bulk carriers εν μέσω συθέμελων αλλαγών στο εμπόριο άνθρακα

Τα bulk carriers εν μέσω συθέμελων αλλαγών στο εμπόριο άνθρακα

267
Τα bulk carriers εν μέσω συθέμελων αλλαγών στο εμπόριο άνθρακα

Ο υπουργός Ενέργειας και Ορυκτών Πόρων της Ινδονησίας ανακοίνωσε στις 9 Αυγούστου ότι 71 ανθρακωρυχεία δεν πέτυχαν τις εγχώριες υποχρεώσεις τους και σε 48 από αυτά έχουν απαγορευτεί οι εξαγωγές.

Η εν λόγω απαγόρευση έρχεται σε μια περίοδο όπου η ΕΕ έχει απαγορεύσει τις εισαγωγές άνθρακα από τη Ρωσία και η ζήτηση για άνθρακα προερχόμενο από χώρες εκτός Ρωσίας αυξάνεται.

Παρά τις ανησυχίες των νομοθετών για τη συρρίκνωση των εγχώριων αποθεμάτων άνθρακα, μια άλλη οριστική απαγόρευση όλων των εξαγωγών άνθρακα μοιάζει απίθανη προς το παρόν. Τα αποθέματα στην κρατική εταιρεία ενέργειας PLN παραμένουν άνω των 4,5 εκατ. τόνων, αριθμός που θεωρείται ασφαλής.

Η ανακοίνωση του Ινδονήσιου υπουργού έρχεται έναν μήνα μετά τις δεσμεύσεις για αύξηση της παραγωγής άνθρακα για την κάλυψη του κενού που έχει αφήσει η Ρωσία στις διεθνείς αγορές. Το 2021, η ΕΕ εισήγαγε 39 εκατ. τόνους άνθρακα από τη Ρωσία, αριθμός που αντιστοιχεί στο 36% των συνολικών εισαγωγών άνθρακα της ΕΕ. Από τις αρχές του έτους έως και σήμερα, η ζήτηση της ΕΕ έχει αυξηθεί και φαίνεται πως θα συνεχίσει να αυξάνεται, καθώς ο άνθρακας εισέρχεται ξανά δυναμικά στο ενεργειακό μείγμα, μετά και τις κυρώσεις σε βάρος της Μόσχας.

«Η απαγόρευση της ΕΕ στον άνθρακα της Ρωσίας αυξάνει τη ζήτηση από άλλες περιοχές κατά περίπου 4% και η μερική απαγόρευση των ινδονησιακών εξαγωγών προφανώς δεν βοηθά. Είναι πολύ πιθανό η Ινδία και η Κίνα να αγοράσουν περισσότερο άνθρακα από τη Ρωσία τους προσεχείς μήνες. Οι δύο αυτές αλλαγές στο pattern της προσφοράς θα αυξήσουν τις αποστάσεις για μεταφορά άνθρακα και θα ενισχύσουν τη ζήτηση για bulk carriers», σημειώνει ο Niels Rasmussen, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.