
Ο υπουργός Ενέργειας και Ορυκτών Πόρων της Ινδονησίας ανακοίνωσε στις 9 Αυγούστου ότι 71 ανθρακωρυχεία δεν πέτυχαν τις εγχώριες υποχρεώσεις τους και σε 48 από αυτά έχουν απαγορευτεί οι εξαγωγές.
Η εν λόγω απαγόρευση έρχεται σε μια περίοδο όπου η ΕΕ έχει απαγορεύσει τις εισαγωγές άνθρακα από τη Ρωσία και η ζήτηση για άνθρακα προερχόμενο από χώρες εκτός Ρωσίας αυξάνεται.
Παρά τις ανησυχίες των νομοθετών για τη συρρίκνωση των εγχώριων αποθεμάτων άνθρακα, μια άλλη οριστική απαγόρευση όλων των εξαγωγών άνθρακα μοιάζει απίθανη προς το παρόν. Τα αποθέματα στην κρατική εταιρεία ενέργειας PLN παραμένουν άνω των 4,5 εκατ. τόνων, αριθμός που θεωρείται ασφαλής.
Η ανακοίνωση του Ινδονήσιου υπουργού έρχεται έναν μήνα μετά τις δεσμεύσεις για αύξηση της παραγωγής άνθρακα για την κάλυψη του κενού που έχει αφήσει η Ρωσία στις διεθνείς αγορές. Το 2021, η ΕΕ εισήγαγε 39 εκατ. τόνους άνθρακα από τη Ρωσία, αριθμός που αντιστοιχεί στο 36% των συνολικών εισαγωγών άνθρακα της ΕΕ. Από τις αρχές του έτους έως και σήμερα, η ζήτηση της ΕΕ έχει αυξηθεί και φαίνεται πως θα συνεχίσει να αυξάνεται, καθώς ο άνθρακας εισέρχεται ξανά δυναμικά στο ενεργειακό μείγμα, μετά και τις κυρώσεις σε βάρος της Μόσχας.
«Η απαγόρευση της ΕΕ στον άνθρακα της Ρωσίας αυξάνει τη ζήτηση από άλλες περιοχές κατά περίπου 4% και η μερική απαγόρευση των ινδονησιακών εξαγωγών προφανώς δεν βοηθά. Είναι πολύ πιθανό η Ινδία και η Κίνα να αγοράσουν περισσότερο άνθρακα από τη Ρωσία τους προσεχείς μήνες. Οι δύο αυτές αλλαγές στο pattern της προσφοράς θα αυξήσουν τις αποστάσεις για μεταφορά άνθρακα και θα ενισχύσουν τη ζήτηση για bulk carriers», σημειώνει ο Niels Rasmussen, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ