
Την πρόσφατη επιβολή νέων κυρώσεων ενάντια στο Ιράν από τις ΗΠΑ χαιρέτισε με ανακοίνωσή της η πολιτική ΜΚΟ United Against Nuclear Iran (UANI). Υπενθυμίζεται ότι οι εν λόγω κυρώσεις είχαν ως στόχο εταιρείες που διευκολύνουν το εμπόριο πετρελαιοειδών του Ιράν, όπως επίσης και ένα LPG carrier 25 ετών.
Μπροστά στη σημαντική άνοδο των τιμών πετρελαίου, η Τεχεράνη ζεσταίνει τις μηχανές της και εκτιμάται ότι ημερησίως διοχετεύει περίπου 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου στις διεθνείς αγορές. «Καθώς το φυσικό αέριο και το πετρέλαιο αντιπροσωπεύουν το 25% των κρατικών εσόδων του Ιράν, είναι ζωτικής σημασίας η επιβολή κυρώσεων από τις ΗΠΑ», σημειώνεται στην ανακοίνωση. Η UANI επίσης τονίζει ότι επανειλημμένως έχει προειδοποιήσει για το παράνομο εμπόριο πετρελαιοειδών στο οποίο επιδίδεται το Ιράν και, σύμφωνα με σχετική έρευνά της, περίπου 210 πλοία φέρεται να έχουν εμπλακεί σε τέτοιου είδους συναλλαγές. Τον Νοέμβριο του 2020, η ΜΚΟ είχε καταγράψει 70 ξένα πλοία που φέρεται να συμμετείχαν στο λαθρεμπόριο πετρελαίου ή/και πετρελαιοειδών του Ιράν. Πλέον η εν λόγω λίστα έχει υπερδιπλασιαστεί και περιλαμβάνει πάνω από 200 πλοία, σύμφωνα με τα στοιχεία της UANI. Πολλά από αυτά αλλάζουν από ιρανικά φορτία σε ρωσικά, παρακάμπτοντας εκ νέου τις κυρώσεις.
Πάντως, η διαθεσιμότητα ξένου τονάζ δεν αποτελεί πρόβλημα για το Ιράν, καθώς για τις εξαγωγές πετρελαίου επιστρατεύει και δεξαμενόπλοια του κρατικού στόλου. Σύμφωνα με την UANI, τον Ιούλιο εννέα δεξαμενόπλοια σημαίας Ιράν φόρτωσαν ιρανικό πετρέλαιο. Συνήθης προορισμός των ιρανικών πλοίων είναι η Βενεζουέλα, από την οποία φορτώνουν βαρύ πετρέλαιο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ