
Αισιόδοξος ότι οι ελληνικές εξαγωγές θα μπορούσαν -υπό προϋποθέσεις- να ξεπεράσουν τα 45 δισ. ευρώ το 2022, «πιάνοντας» ήδη από φέτος τον στόχο για αύξησή τους στο 25% του ΑΕΠ, που έχει τεθεί για το 2025, διατυπώνει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο νέος πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΣΕΒΕ), επιχειρηματίας Συμεών Διαμαντίδης.
«Αυτή τη στιγμή οι εξαγωγές “ τρέχουν” με 35% στο πρώτο πεντάμηνο του 2022 και η πορεία τους κρίνεται κάτι περισσότερο από θετική. Παρά το παγκόσμιο κλίμα αστάθειας και αβεβαιότητας, οι Έλληνες εξαγωγείς συνεχίζουν να κερδίζουν τις διεθνείς αγορές και αυτό μας γεμίζει αισιοδοξία. Αισιοδοξία ότι ο στόχος εξωστρέφειας -εξαγωγές αγαθών ως ποσοστό του ΑΕΠ- που έχουμε θέσει σε 25%, θα επιτευχθεί ήδη από το 2022 με τις εξαγωγές να ξεπερνάνε τα 45 δισ. ευρώ (σ.σ. το 2021 πραγματοποίησαν ιστορικό ρεκόρ, κλείνοντας στα 39,89 δισ. ευρώ). Ωστόσο, αυτό θα γίνει εάν και εφόσον συνεχιστεί ο υφιστάμενος ρυθμός αύξησης των εξαγωγών και περιοριστούν τα προσκόμματα που έχουν εμφανιστεί τελευταία, όπως ο υψηλός πληθωρισμός. Οι εξαγωγείς εκφράζουν μεν αισιοδοξία για τις εξαγωγές, είναι δε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί ως προς τις διεθνείς και εγχώριες οικονομικές συνθήκες, όπως προκύπτει από την έρευνα TCI ΣΕΒΕ-DHL για το πρώτο εξάμηνο του 2022», παρατηρεί ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, ιδιοκτήτης της καινοτόμου εξαγωγικής επιχείρισης ΔΙΟΠΑΣ Α.Ε, ο οποίος εξελέγη ομόφωνα στις 28 Ιουνίου, διαδεχόμενος τον επιχειρηματία Γεώργιο Κωνσταντόπουλο.
Συνεπεία της διεθνούς κατάστασης, οι πρώτες ύλες δεν είναι πάντα άμεσα παραδοτέες και το ενεργειακό κόστος για τις παραγωγικές επιχειρήσεις έχει αυξηθεί πολύ σημαντικά. Πώς επηρεάζονται -πρακτικά- σε αυτό το σκηνικό οι Έλληνες εξαγωγείς; «Οι καθυστερήσεις από τη μία και η αύξηση του κόστους των πρώτων υλών από την άλλη πλευρά συνθέτουν ένα δύσκολο παζλ για τους εξαγωγείς. Η κανονικότητα δεν έχει επέλθει ακόμη στις διεθνείς εφοδιαστικές αλυσίδες και όλα δείχνουν πως αυτό θα αργήσει να συμβεί. Η αυξητική τάση των κρουσμάτων (της πανδημίας) στην Ανατολή, αλλά και η επικίνδυνη κλιμάκωση Κίνας- Ταιβάν- ΗΠΑ, συνιστούν ανησυχητικά σημάδια για την εξομάλυνση της κατάστασης. Αυτό σημαίνει πως οι Έλληνες εξαγωγείς πρέπει να αυξήσουν τα αποθέματά τους εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων. Οι προβλέψεις είναι δυσοίωνες και, δυστυχώς, αυτή μοιάζει να είναι η μοναδική λύση στην παρούσα φάση», επισημαίνει ο κ. Διαμαντίδης.
Τυχόν μείωση της κατανάλωσης φυσικού αερίου κατά 15% θα έπληττε σημαντικά τις ελληνικές εξαγωγές
Ο ευρωπαϊκός Νότος είπε πρόσφατα «όχι» στην πρόταση της Κομισιόν για τη μείωση της κατανάλωσης του φυσικού αερίου κατά 15%, λόγω της ενεργειακής κρίσης που ξέσπασε συνεπεία του πολέμου στην Ουκρανία. Πώς θα μπορούσε να επηρεάσει τις ελληνικές εξαγωγές η δυνητική επίδραση αυτού του «όχι» στην παραγωγικότητα της βιομηχανίας; «Μια τέτοια λύση (σ.σ. η μείωση της κατανάλωσης αερίου κατά 15%) θα είχε άμεσες αρνητικές επιπτώσεις στην ελληνική βιομηχανία και ιδιαίτερα στη μεταποίηση με σημαντικές επιπτώσεις και στις ελληνικές εξαγωγές. Η μηχανή της ελληνικής βιομηχανίας πρέπει να συνεχίσει να λειτουργεί με αμείωτο ρυθμό. Είναι εξαιρετικά σημαντικό ότι η Ελλάδα δήλωσε ξεκάθαρα την αντίθεσή της στην πρόταση αυτή, υποστηρίζοντας την ελληνική κοινωνία και οικονομία, και ταυτόχρονα προτείνοντας το δικό της πλάνο προσαρμοσμένο στις δικές μας ανάγκες. Χρειαζόμαστε μια βιώσιμη λύση, ώστε να διασφαλιστεί η ενεργειακή επάρκεια τόσο για τις επιχειρήσεις, όσο και για τους πολίτες», υπογραμμίζει.
Υπερδιπλασιάστηκαν σε μια δεκαετία οι εξαγωγές προς Γαλλία, ΗΠΑ και Ισπανία- Νέοι εξαγωγικοί στόχοι η Σαουδική Αραβία, τα ΗΑΕ, Ασία και Αφρική
Ποιες νέες αγορές «ξεκλειδώθηκαν» τα προηγούμενα χρόνια και ποιες νέες αγορές μπαίνουν στο «στόχαστρο» για την επόμενη πενταετία; «Αναμφίβολα τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος των ελληνικών εξαγωγών. Ιταλία, Γερμανία και Κύπρος κατέχουν περίπου το 23,6% του συνόλου, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή το ποσοστό αυξάνεται σε 28,3%. Ωστόσο, είναι εξαιρετικά σημαντικό για χώρες με έντονη εξαγωγική δραστηριότητα -όπως είναι πλέον και η Ελλάδα- να έχουν ένα διευρυμένο χαρτοφυλάκιο, το οποίο θα διασφαλίζει τη βιωσιμότητα των εξαγωγών και τη διατήρηση του ρίσκου από δυνητικούς κινδύνους σε χαμηλά επίπεδα. Τα τελευταία δέκα χρόνια έχουμε υπερδιπλασιάσει τις εξαγωγές μας σε χώρες όπως η Γαλλία, η Ρουμανία, οι ΗΠΑ και η Ισπανία. Πέραν αυτών όμως, στοχεύουμε στην ανάπτυξη νέων συνεργειών με χώρες όπως η Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, χώρες της Ανατολής όπως η Κίνα και η Ιαπωνία και φυσικά η Αφρική και ιδιαίτερα το υποσαχάριο τμήμα της. Και φυσικά εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση σε συνεργασία με το Υπουργείο Εξωτερικών και όλους τους αρμόδιους φορείς», γνωστοποιεί ο κ. Διαμαντίδης.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ