
Δύο χρόνια μετά την τεράστια έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού, όπου πάνω από 200 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, ανεξάρτητοι ειδικοί των Ηνωμένων Εθνών ζήτησαν τη Τετάρτη 3 Αυγούστου από τη διεθνή κοινότητα να ανοίξει «χωρίς καθυστέρηση» διεθνή έρευνα.
«Αυτή η τραγωδία είναι μια από τις μεγαλύτερες μη πυρηνικές εκρήξεις στην πρόσφατη ιστορία, ωστόσο ο κόσμος δεν έχει κάνει τίποτα για να καταλάβουμε τι την προκάλεσε», ανέφεραν οι έξι ειδικοί, που έχουν εξουσιοδοτηθεί από το Συμβούλιο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων αλλά δεν μιλούν εξ ονόματος των Ηνωμένων Εθνών.
«Σε αυτή τη δεύτερη επέτειο της έκρηξης, μας αποκαρδιώνει το γεγονός ότι οι κάτοικοι του Λιβάνου ακόμα περιμένουν δικαιοσύνη και ζητούμε να ανοίξει χωρίς καθυστέρηση διεθνής έρευνα», πρόσθεσαν οι ίδιοι.
Την ανακοίνωση υπογράφουν μεταξύ άλλων ο Μορίς Τιντμπάλ-Μπινζ, ειδικός απεσταλμένος των Ηνωμένων Εθνών για τις εξωδικαστικές, συνοπτικές και αυθαίρετες εκτελέσεις, ο Ντέβιντ Μπόιντ, ειδικός απεσταλμένος για τα ανθρώπινα δικαιώματα και το περιβάλλον, και ο Ομπιόρα Οκαφόρ, ανεξάρτητος ειδικός για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τη διεθνή αλληλεγγύη.
Η τεράστια έκρηξη στις 4 Αυγούστου 2020 στο λιμάνι της Βηρυτού είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους πάνω από 200 άνθρωποι, να τραυματιστούν άλλοι 6.500 και να καταστραφούν χιλιάδες κτίρια. Λίγο μετά την τραγωδία, 37 ειδικοί σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων από τα Ηνωμένα Έθνη δημοσίευσαν κοινή δήλωση καλώντας τη λιβανέζικη κυβέρνηση και τη διεθνή κοινότητα να αποκριθεί με αποτελεσματικό τρόπο στην ανάγκη για δικαιοσύνη και επανορθώσεις.
Ωστόσο οι συγγενείς των θυμάτων δεν έχουν λάβει καμία απάντηση από τους ηγέτες τους σε ό,τι αφορά την παρουσία τόνων νιτρικής αμμωνίας που είχαν αποθηκευτεί χωρίς μέτρα προστασίας στο σημείο της έκρηξης. Οι έρευνες είναι στάσιμες από τα τέλη του 2021, λόγω πολιτικών εμποδίων και δεν έχει δικαστεί ούτε ένας αξιωματούχος.
Με τη διεθνή έρευνα να παρεμποδίζεται, «οι οικογένειες των θυμάτων ζητούν έτσι από τη διεθνή κοινότητα να συστήσει μια διεθνή έρευνα υπό την αιγίδα του Συμβουλίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων», σύμφωνα με τους ειδικούς του ΟΗΕ.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αυξήσεις αποδοχών έως 35% με συνολική αύξηση αμοιβών και λοιπών/έμμεσων οικονομικών παροχών που κατά μέσο όρο ανέρχονται σε 21%, ανακοίνωσε ότι προτείνει η DPort…
Τη Δευτέρα 26 Μαΐου 2025 πραγματοποιήθηκε επετειακή εκδήλωση για τη συμπλήρωση 25 ετών λειτουργίας του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) στη Ναυτιλία του Πανεπιστημίου Πειραιώς.…
CMB.TECH NV και Golden Ocean ανακοίνωσαν την υπογραφή συμφωνίας και το πλάνο συγχώνευσής τους μέσω της ανταλλαγής μετοχών, σύμφωνα με όσα προβλέπει το δελτίο…
Εν μέσω καθίζησης των παγκόσμιων τιμών πετρελαίου, λόγω της σταδιακής άρσης των περικοπών της παραγωγής του OPEC+, τα κράτη μέλη του Οργανισμού σχεδιάζουν τα…
Σκόπελοι αναδύονται στην Αυστραλία για τα bulk carriers, ελέω της συμφόρησης που καταγράφεται στον λιμένα του Νιούκασλ, τον μεγαλύτερο λιμένα θερμικού άνθρακα της Αυστραλίας.…
Σε νέες στρατηγικές κινήσεις προχωρά o ταϊβανέζικος κολοσσός κατασκευής ημιαγωγών TSMC, ο οποίος ενισχύει τη γεωγραφική διασπορά της παραγωγής του με σημείο αναφοράς τη…
Τα τελευταία δεδομένα για τις εισηγμένες στα κινεζικά χρηματιστήρια εταιρείες δημοσίευσε πρόσφατα η Ένωση Εισηγμένων Εταιρειών της Κίνας. Βάσει δεδομένων έως τα τέλη Απριλίου,…
Η πρωτοκαθεδρία των κινεζικών ναυπηγείων στις παραγγελίες πλοίων κατέστη αδιαμφισβήτητη μετά το μπαράζ παραγγελιών των τελευταίων ετών, το οποίο περιόρισε τη διαθεσιμότητα slots, κυρίως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ