
Δύο χρόνια μετά την τεράστια έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού, όπου πάνω από 200 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, ανεξάρτητοι ειδικοί των Ηνωμένων Εθνών ζήτησαν τη Τετάρτη 3 Αυγούστου από τη διεθνή κοινότητα να ανοίξει «χωρίς καθυστέρηση» διεθνή έρευνα.
«Αυτή η τραγωδία είναι μια από τις μεγαλύτερες μη πυρηνικές εκρήξεις στην πρόσφατη ιστορία, ωστόσο ο κόσμος δεν έχει κάνει τίποτα για να καταλάβουμε τι την προκάλεσε», ανέφεραν οι έξι ειδικοί, που έχουν εξουσιοδοτηθεί από το Συμβούλιο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων αλλά δεν μιλούν εξ ονόματος των Ηνωμένων Εθνών.
«Σε αυτή τη δεύτερη επέτειο της έκρηξης, μας αποκαρδιώνει το γεγονός ότι οι κάτοικοι του Λιβάνου ακόμα περιμένουν δικαιοσύνη και ζητούμε να ανοίξει χωρίς καθυστέρηση διεθνής έρευνα», πρόσθεσαν οι ίδιοι.
Την ανακοίνωση υπογράφουν μεταξύ άλλων ο Μορίς Τιντμπάλ-Μπινζ, ειδικός απεσταλμένος των Ηνωμένων Εθνών για τις εξωδικαστικές, συνοπτικές και αυθαίρετες εκτελέσεις, ο Ντέβιντ Μπόιντ, ειδικός απεσταλμένος για τα ανθρώπινα δικαιώματα και το περιβάλλον, και ο Ομπιόρα Οκαφόρ, ανεξάρτητος ειδικός για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τη διεθνή αλληλεγγύη.
Η τεράστια έκρηξη στις 4 Αυγούστου 2020 στο λιμάνι της Βηρυτού είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους πάνω από 200 άνθρωποι, να τραυματιστούν άλλοι 6.500 και να καταστραφούν χιλιάδες κτίρια. Λίγο μετά την τραγωδία, 37 ειδικοί σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων από τα Ηνωμένα Έθνη δημοσίευσαν κοινή δήλωση καλώντας τη λιβανέζικη κυβέρνηση και τη διεθνή κοινότητα να αποκριθεί με αποτελεσματικό τρόπο στην ανάγκη για δικαιοσύνη και επανορθώσεις.
Ωστόσο οι συγγενείς των θυμάτων δεν έχουν λάβει καμία απάντηση από τους ηγέτες τους σε ό,τι αφορά την παρουσία τόνων νιτρικής αμμωνίας που είχαν αποθηκευτεί χωρίς μέτρα προστασίας στο σημείο της έκρηξης. Οι έρευνες είναι στάσιμες από τα τέλη του 2021, λόγω πολιτικών εμποδίων και δεν έχει δικαστεί ούτε ένας αξιωματούχος.
Με τη διεθνή έρευνα να παρεμποδίζεται, «οι οικογένειες των θυμάτων ζητούν έτσι από τη διεθνή κοινότητα να συστήσει μια διεθνή έρευνα υπό την αιγίδα του Συμβουλίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων», σύμφωνα με τους ειδικούς του ΟΗΕ.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ