
Δύο χρόνια μετά την τεράστια έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού, όπου πάνω από 200 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, ανεξάρτητοι ειδικοί των Ηνωμένων Εθνών ζήτησαν τη Τετάρτη 3 Αυγούστου από τη διεθνή κοινότητα να ανοίξει «χωρίς καθυστέρηση» διεθνή έρευνα.
«Αυτή η τραγωδία είναι μια από τις μεγαλύτερες μη πυρηνικές εκρήξεις στην πρόσφατη ιστορία, ωστόσο ο κόσμος δεν έχει κάνει τίποτα για να καταλάβουμε τι την προκάλεσε», ανέφεραν οι έξι ειδικοί, που έχουν εξουσιοδοτηθεί από το Συμβούλιο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων αλλά δεν μιλούν εξ ονόματος των Ηνωμένων Εθνών.
«Σε αυτή τη δεύτερη επέτειο της έκρηξης, μας αποκαρδιώνει το γεγονός ότι οι κάτοικοι του Λιβάνου ακόμα περιμένουν δικαιοσύνη και ζητούμε να ανοίξει χωρίς καθυστέρηση διεθνής έρευνα», πρόσθεσαν οι ίδιοι.

Την ανακοίνωση υπογράφουν μεταξύ άλλων ο Μορίς Τιντμπάλ-Μπινζ, ειδικός απεσταλμένος των Ηνωμένων Εθνών για τις εξωδικαστικές, συνοπτικές και αυθαίρετες εκτελέσεις, ο Ντέβιντ Μπόιντ, ειδικός απεσταλμένος για τα ανθρώπινα δικαιώματα και το περιβάλλον, και ο Ομπιόρα Οκαφόρ, ανεξάρτητος ειδικός για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τη διεθνή αλληλεγγύη.
Η τεράστια έκρηξη στις 4 Αυγούστου 2020 στο λιμάνι της Βηρυτού είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους πάνω από 200 άνθρωποι, να τραυματιστούν άλλοι 6.500 και να καταστραφούν χιλιάδες κτίρια. Λίγο μετά την τραγωδία, 37 ειδικοί σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων από τα Ηνωμένα Έθνη δημοσίευσαν κοινή δήλωση καλώντας τη λιβανέζικη κυβέρνηση και τη διεθνή κοινότητα να αποκριθεί με αποτελεσματικό τρόπο στην ανάγκη για δικαιοσύνη και επανορθώσεις.
Ωστόσο οι συγγενείς των θυμάτων δεν έχουν λάβει καμία απάντηση από τους ηγέτες τους σε ό,τι αφορά την παρουσία τόνων νιτρικής αμμωνίας που είχαν αποθηκευτεί χωρίς μέτρα προστασίας στο σημείο της έκρηξης. Οι έρευνες είναι στάσιμες από τα τέλη του 2021, λόγω πολιτικών εμποδίων και δεν έχει δικαστεί ούτε ένας αξιωματούχος.
Με τη διεθνή έρευνα να παρεμποδίζεται, «οι οικογένειες των θυμάτων ζητούν έτσι από τη διεθνή κοινότητα να συστήσει μια διεθνή έρευνα υπό την αιγίδα του Συμβουλίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων», σύμφωνα με τους ειδικούς του ΟΗΕ.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ