Ποιο το μέλλον της DSME

Ποιο το μέλλον της DSME

115
Ποιο το μέλλον της DSME

H κανονικότητα επέστρεψε στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία DSME μετά τη λήξη της πολυήμερης απεργίας των εργαζομένων.

Οι εργασίες ξαναξεκίνησαν, ενώ η διοίκηση του ναυπηγείου ανακοίνωσε πρόσφατα την εξασφάλιση ενός ακόμα συμβολαίου, αξίας $500 εκατ., για την κατασκευή δύο LNG carriers, με παράδοση το 2026. H DSME αυξάνει τις παραγγελίες της, έχοντας ήδη επιτύχει τα τρία τέταρτα του ετήσιου στόχου παραγγελιών για φέτος, ενώ βρισκόμαστε στα μέσα του έτους.

Παρά τις καλές επιδόσεις του νοτιοκορεατικού ναυπηγικού κολοσσού, οι οικονομικές της απώλειες το α’ τρίμηνο άγγιξαν τα $600 εκατ., ενώ συνολικά το 2021 έφτασαν τα $1,3 δισ. Εκτιμήσεις κάνουν λόγο για απώλειες ύψους σχεδόν $6 δισ. από το 1998, όταν και η Korean Development Bank (KDB) αναμείχθηκε στη μετοχική της σύνθεση προκειμένου να τη σώσουν από τη χρεοκοπία.

Η KDB έσπευσε πρόσφατα να διαψεύσει δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για επιτάχυνση της πώλησης της DSME. Συγκεκριμένα, η Korea Economic Daily ανέφερε ότι η τράπεζα, στις αρχές του 2022, προσέλαβε συμβούλους για να εξετάσουν τις προοπτικές πώλησης του ναυπηγικού ομίλου και ενώ η συγχώνευση με την HHI οδηγούνταν σε ναυάγιο λόγω αντιρρήσεων της ΕΕ.

Δημοσιεύματα άλλων νοτιοκορεατικών ΜΜΕ υπογράμμιζαν ότι η KDB εξετάζει τη διάσπαση του ναυπηγείου σε δύο units: ένα θα αφορούσε κατασκευές εμπορικών πλοίων και ένα πολεμικών πλοίων. Τα ίδια δημοσιεύματα ανέφεραν ότι η εν λόγω κίνηση θα βοηθούσε στη μετέπειτα ιδιωτικοποίηση της DSME. Το 2021, η KDB προέβη στην πώληση μικρότερων ναυπηγείων, όπως τα Hanjin και STX.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.