
Καθώς η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων το τελευταίο διάστημα δείχνει σημάδια ανόδου, λόγω της αυξημένης ζήτησης πετρελαίου αλλά και της ρωσικής εισβολής, που έχει αυξήσει τα τονομίλια, οι αξίες των second-hand πλοίων ακολουθούν μια εκρηκτική άνοδο.
Την ίδια ώρα, σε αυξημένη ρότα κινούνται και οι τιμές των νεότευκτων λόγω του πληθωρισμού αλλά και της περιορισμένης διαθεσιμότητας στα ναυπηγεία. Ωστόσο, η άνοδος των αξιών των second-hand πλοίων, η οποία συνδέεται άμεσα με τις εξελίξεις στη spot ναυλαγορά, είναι άνευ προηγουμένου και αγγίζει υψηλά δεκαετίας. Η άνοδος αυτή παρατηρείται από τα τέλη του περασμένου έτους, όταν στην αγορά επικρατούσε αισιοδοξία για ανάκαμψη της ζήτησης πετρελαίου και λόγω του μειωμένου orderbook.
Σύμφωνα με δεδομένα της Gibson, η αξία ενός ΜR πέντε ετών κινείται στα $34 εκατ. Η τιμή του ίδιου πλοίου είχε υποχωρήσει σημαντικά το 2020, πριν σταθεροποιηθεί το 2021 και αυξηθεί εντυπωσιακά στα $29 εκατ. τον περασμένο Δεκέμβριο. Στο τελευταίο της report, η Gibson σημειώνει ότι στην πραγματικότητα η εν λόγω τιμή ξεπερνά αυτή ενός νεότευκτου MR όπως αυτή είχε δημιουργηθεί τον Ιανουάριο του 2021. Στα Aframaxes, η αύξηση των αξιών τους είναι ακόμα πιο εντυπωσιακή: +50% από τον Ιανουάριο του 2021, στα $51 εκατ.
Βέβαια στην εξίσωση πρέπει να μπουν ένα ευρωπαϊκό εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο, ενδεχόμενη άρση των κυρώσεων σε Βενεζουέλα και Ιράν, αλλά και μακροοικονομικοί παράγοντες, όπως ο πληθωρισμός και ο κίνδυνος για οικονομική ύφεση. Καθεμία από τις προαναφερθείσες παραμέτρους θα παίξει τον ρόλο της στη δραστηριότητα των αγοραπωλησιών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ