Καθώς η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων το τελευταίο διάστημα δείχνει σημάδια ανόδου, λόγω της αυξημένης ζήτησης πετρελαίου αλλά και της ρωσικής εισβολής, που έχει αυξήσει τα τονομίλια, οι αξίες των second-hand πλοίων ακολουθούν μια εκρηκτική άνοδο.
Την ίδια ώρα, σε αυξημένη ρότα κινούνται και οι τιμές των νεότευκτων λόγω του πληθωρισμού αλλά και της περιορισμένης διαθεσιμότητας στα ναυπηγεία. Ωστόσο, η άνοδος των αξιών των second-hand πλοίων, η οποία συνδέεται άμεσα με τις εξελίξεις στη spot ναυλαγορά, είναι άνευ προηγουμένου και αγγίζει υψηλά δεκαετίας. Η άνοδος αυτή παρατηρείται από τα τέλη του περασμένου έτους, όταν στην αγορά επικρατούσε αισιοδοξία για ανάκαμψη της ζήτησης πετρελαίου και λόγω του μειωμένου orderbook.
Σύμφωνα με δεδομένα της Gibson, η αξία ενός ΜR πέντε ετών κινείται στα $34 εκατ. Η τιμή του ίδιου πλοίου είχε υποχωρήσει σημαντικά το 2020, πριν σταθεροποιηθεί το 2021 και αυξηθεί εντυπωσιακά στα $29 εκατ. τον περασμένο Δεκέμβριο. Στο τελευταίο της report, η Gibson σημειώνει ότι στην πραγματικότητα η εν λόγω τιμή ξεπερνά αυτή ενός νεότευκτου MR όπως αυτή είχε δημιουργηθεί τον Ιανουάριο του 2021. Στα Aframaxes, η αύξηση των αξιών τους είναι ακόμα πιο εντυπωσιακή: +50% από τον Ιανουάριο του 2021, στα $51 εκατ.
Βέβαια στην εξίσωση πρέπει να μπουν ένα ευρωπαϊκό εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο, ενδεχόμενη άρση των κυρώσεων σε Βενεζουέλα και Ιράν, αλλά και μακροοικονομικοί παράγοντες, όπως ο πληθωρισμός και ο κίνδυνος για οικονομική ύφεση. Καθεμία από τις προαναφερθείσες παραμέτρους θα παίξει τον ρόλο της στη δραστηριότητα των αγοραπωλησιών.