Οι αξίες των δεξαμενόπλοιων εκτοξεύονται

Οι αξίες των δεξαμενόπλοιων εκτοξεύονται

229
Οι αξίες των δεξαμενόπλοιων εκτοξεύονται

Καθώς η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων το τελευταίο διάστημα δείχνει σημάδια ανόδου, λόγω της αυξημένης ζήτησης πετρελαίου αλλά και της ρωσικής εισβολής, που έχει αυξήσει τα τονομίλια, οι αξίες των second-hand πλοίων ακολουθούν μια εκρηκτική άνοδο.

Την ίδια ώρα, σε αυξημένη ρότα κινούνται και οι τιμές των νεότευκτων λόγω του πληθωρισμού αλλά και της περιορισμένης διαθεσιμότητας στα ναυπηγεία. Ωστόσο, η άνοδος των αξιών των second-hand πλοίων, η οποία συνδέεται άμεσα με τις εξελίξεις στη spot ναυλαγορά, είναι άνευ προηγουμένου και αγγίζει υψηλά δεκαετίας. Η άνοδος αυτή παρατηρείται από τα τέλη του περασμένου έτους, όταν στην αγορά επικρατούσε αισιοδοξία για ανάκαμψη της ζήτησης πετρελαίου και λόγω του μειωμένου orderbook.

Σύμφωνα με δεδομένα της Gibson, η αξία ενός ΜR πέντε ετών κινείται στα $34 εκατ. Η τιμή του ίδιου πλοίου είχε υποχωρήσει σημαντικά το 2020, πριν σταθεροποιηθεί το 2021 και αυξηθεί εντυπωσιακά στα $29 εκατ. τον περασμένο Δεκέμβριο. Στο τελευταίο της report, η Gibson σημειώνει ότι στην πραγματικότητα η εν λόγω τιμή ξεπερνά αυτή ενός νεότευκτου MR όπως αυτή είχε δημιουργηθεί τον Ιανουάριο του 2021. Στα Aframaxes, η αύξηση των αξιών τους είναι ακόμα πιο εντυπωσιακή: +50% από τον Ιανουάριο του 2021, στα $51 εκατ.

Βέβαια στην εξίσωση πρέπει να μπουν ένα ευρωπαϊκό εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο, ενδεχόμενη άρση των κυρώσεων σε Βενεζουέλα και Ιράν, αλλά και μακροοικονομικοί παράγοντες, όπως ο πληθωρισμός και ο κίνδυνος για οικονομική ύφεση. Καθεμία από τις προαναφερθείσες παραμέτρους θα παίξει τον ρόλο της στη δραστηριότητα των αγοραπωλησιών.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.