
Η επικείμενη μεταφορά ουκρανικών σιτηρών αντιμετωπίζει πληθώρα προκλήσεων, που επηρεάζουν όλη τη ναυτιλιακή κοινότητα αλλά και την παγκόσμια οικονομία. Μια πολύ σημαντική πρόκληση είναι η ανάγκη επάνδρωσης των πλοίων μεταφοράς ουκρανικών σιτηρών, καθώς λίγοι είναι εκείνοι οι ναυτικοί που προθυμοποιούνται για το εν λόγω ταξίδι.
Ειδικότερα, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι, κατά την εκκίνηση της ρωσικής εισβολής, περίπου 2.000 ναυτικοί αποκλείστηκαν σε 94 πλοία σε ουκρανικούς λιμένες. Πλέον περίπου 450 βρίσκονται ακόμη επάνω στα εναπομείναντα 80 πλοία στη Μαύρη Θάλασσα.
Σύμφωνα με το Reuters, το κύριο πρόβλημα είναι πως πολύ λίγοι ναυτικοί προθυμοποιούνται να ταξιδέψουν στην περιοχή, εκφράζοντας ανησυχίες για την ασφάλειά τους. Οι ανησυχίες αυτές πηγάζουν από την απώλεια δύο ναυτικών, τη βύθιση δύο πλοίων και τις ρίψεις βλημάτων σε επτά πλοία.
Επιπρόσθετα, ο γ.γ. του International Transport Workers’ Federation (ITF), Stephen Cotton, υπογράμμισε πως μέχρι τη δημιουργία ενός ασφαλούς διαδρόμου για την εξαγωγή των ουκρανικών σιτηρών και την απομάκρυνση των θαλάσσιων ναρκών, οι ναυτικοί διατρέχουν σημαντικό κίνδυνο. Επιπλέον, ο διευθύνων σύμβουλος του trading house Archer-Daniels-Midland, Juan Luciano, σημείωσε πως εγείρονται ερωτηματικά για τις ασφαλίσεις των πλοίων και πως οι πρώτες εξαγωγικές ροές ουκρανικών σιτηρών θα είναι πιο μικρές αλλά σταδιακά θα αυξηθούν.
Τέλος, είναι υψίστης σημασίας τα συγκεκριμένα πλοία να επανδρωθούν και από Ουκρανούς ναυτικούς, εξίσωση η οποία είναι εξίσου δύσκολη, καθώς υπάρχουν περιορισμοί σχετικά με τη μετακίνηση Ουκρανών από τη χώρα, σύμφωνα με τον σύμβουλο του Ζελένσκι, Μικαΐλο Ποντολιάκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ