Θαλάσσιες μεταφορές στη Μαύρη Θάλασσα: Τα τελευταία δεδομένα

Θαλάσσιες μεταφορές στη Μαύρη Θάλασσα: Τα τελευταία δεδομένα

217
Θαλάσσιες μεταφορές στη Μαύρη Θάλασσα: Τα τελευταία δεδομένα

Την Παρασκευή 22 Ιουλίου υπεγράφη συμφωνία μεταξύ της Ρωσίας, της Ουκρανίας, της Τουρκίας και των Ηνωμένων Εθνών για τη μεταφορά σιτηρών από τρεις ουκρανικούς λιμένες: τον λιμένα του Yuzhne, του Chornomorsk και της Οδησσού. Οι τρεις αυτοί λιμένες είναι σημαντικοί για το εμπόριο, καθώς το 65% της συνολικής εξαγωγικής δραστηριότητας σιτηρών από την Ουκρανία τα τελευταία πέντε χρόνια λαμβάνει χώρα μέσω αυτών. Ωστόσο υπάρχουν ενδοιασμοί σχετικά με την ομαλή εξαγωγή σιτηρών στην παρούσα φάση.

Η διαθέσιμη ποσότητα ουκρανικών σιτηρών προς εξαγωγή ξεπερνά τους 20 εκατ. τόνους, ενώ η Ένωση Εμπόρων Σιτηρών της χώρας (UGA) αναμένει επιπλέον 25 εκατ. τόνους από τη φετινή σοδειά.

Τα Ηνωμένα Έθνη ευελπιστούν στην αύξηση της μηνιαίας εξαγωγής σιτηρών κατά 5 εκατ. τόνους, αλλά, σύμφωνα με τον Niels Rasmussen, Chief Shipping Analyst της BIMCO, τα εν λόγω λιμάνια δεν έχουν διαχειριστεί τα τελευταία χρόνια τόσο μεγάλες ποσότητες. Επιπλέον, ο ίδιος υπογραμμίζει τον κίνδυνο που υπάρχει για τις συγκεκριμένες μεταφορές, καθώς και τα αναμενόμενα υψηλά ναύλα, ως μέσο αντιστάθμισης αυτού του κινδύνου.

Τέλος, δεδομένων των περιορισμένων αποθεμάτων σιταριού και κριθαριού στον πλανήτη, η επιστροφή των ουκρανικών σιτηρών στην παγκόσμια αγορά ενδέχεται να ευνοήσει την αγορά των Panamaxes, Supramaxes και Handysizes. Δεν παραλείπεται ακόμα η συμβολή της συμφωνίας στην καταπολέμηση του πληθωρισμού, της ενδεχόμενης επισιτιστικής κρίσης και στη θωράκιση της παγκόσμιας οικονομίας.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.