Μια νέα σελίδα ανοίγει για την πόλη-λιμάνι Χάιφα στο Ισραήλ, καθώς νωρίτερα τον Ιούλιο η ινδική εταιρεία Adani Ports και η ισραηλινή Gadot συμφώνησαν στην αγορά του λιμένα έναντι $1,18 δισ. Έναν χρόνο πριν, η κινεζική ανταγωνίστρια εταιρεία SIPG εγκαινίασε έναν τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, που βρίσκεται δίπλα στο λιμάνι της Χάιφα.
Σύμφωνα με τοποθέτηση της εκτελεστικής διευθύντριας του SIGNAL (Sino Israel Global Network & Academic Leadership), Carice Witte, στο Reuters, o «συνωστισμός» υπερδυνάμεων όπως οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Ινδία στη Χάιφα αναδεικνύει τη δυναμική του συγκεκριμένου κόμβου για το διεθνές εμπόριο. Επιπλέον, υπογράμμισε πως η παρουσία της Κίνας αλλάζει τα δεδομένα όσον αφορά τη γεωστρατηγική σημασία της Χάιφα και του Ισραήλ γενικότερα.
Ο διευθύνων σύμβουλος του SIPG Israel, Miao Qiang, από τη μεριά του επισήμανε πως το Ισραήλ αποτελεί κομβικό σημείο του εμπορίου, καθώς συνδέει την Ανατολή με τη Δύση, ενώ όσα πλοία εισέρχονται στο κανάλι του Σουέζ περνούν από τη συγκεκριμένη περιοχή.
Τέλος, έξω από τον συγκεκριμένο λιμένα κατασκευάζεται σιδηροδρομικό δίκτυο μεταφοράς εμπορευμάτων, που θα ενώσει τον λιμένα με την υπόλοιπη χώρα, ενώ υπάρχει πιθανότητα το δίκτυο να επεκταθεί στην Ιορδανία και στη συνέχεια στο Ιράκ και στη Σαουδική Αραβία. Τέλος, οι επεκτατικές δραστηριότητες στον κόλπο της Χάιφα ενδέχεται να συμβάλουν στην αντιμετώπιση της συμφόρησης που προέκυψε από την πανδημία και τη ρωσική εισβολή.