Σε χαμηλά δύο εβδομάδων υποχώρησε ο BDI, ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου την Τρίτη 26 Ιουλίου.
Συγκεκριμένα ο BDI άγγιξε τις 2.061 μονάδες υποχωρώντας κατά 2,5% με τον επιμέρους δείκτη των Capesizes να καταγράφει μείωση 5,4% φτάνοντας τις 2.455 μονάδες. Τα Capesizes κινούνται σε «θολά νερά» καθώς η Κίνα, που διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στο εμπόριο iron ore, καταγράφει μειωμένη ζήτηση. Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα η Κίνα αποφάσισε τη σύσταση μιας νέας κρατικής εταιρείας για τον έλεγχο των εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος και των ξένων επενδύσεων. Παράλληλα, ο δείκτης των Panamaxes παρουσίασε οριακή πτώση 0,57% στις 2.088 μονάδες μετά από πέντε διαδοχικές ημέρες ανόδου.
Το τελευταίο διάστημα ο BDI καταγράφει μεταβλητότητα δείχνοντας την κατεύθυνση της ναυλαγοράς των bulk carriers ενώ συντελούνται μεγάλες αλλαγές στο θαλάσσιο εμπόριο λόγω της κρίσης στη Μαύρη Θάλασσα. Στις 27 Ιουνίου ο δείκτης φλέρταρε με τις 2.300 μονάδες ενώ στις 22 Ιουλίου κινούνταν στις 2.150 μονάδες.