
Ρωσικοί πύραυλοι έπληξαν υποδομές στο λιμάνι της Οδησσού, μία ημέρα μετά την υπογραφή από την Ρωσία και την Ουκρανία της συμφωνίας για την άρση του αποκλεισμού των ουκρανικών λιμανιών της Μαύρης Θάλασσας για την επανάληψη των εξαγωγών σιτηρών, ανακοίνωσε ο ουκρανικός στρατός.
«Ο εχθρός επετέθη κατά του εμπορικού λιμανιού της Οδησσού με πυραύλους Cruise Kalibr . Δύο πύραυλοι καταρρίφθηκαν από τις δυνάμεις της αντιαεροπορικής άμυνας. Δύο έπληξαν υποδομές στο λιμάνι», διευκρίνισε η ουκρανική Επιχειρησιακή Διοίκηση του Νότιου Τομέα στο Telegram.
Η πρεσβευτής των Ηνωμένων Πολιτειών στο Κίεβο δήλωσε ότι η ρωσική πυραυλική επίθεση κατά του λιμανιού της Οδησσού είναι «αποτρόπαιη» και ότι η Ρωσία πρέπει να λογοδοτήσει.
«Το Κρεμλίνο συνεχίζει να χρησιμοποιεί την τροφή ως όπλο. Η Ρωσία πρέπει να λογοδοτήσει», έγραψε η αμερικανίδα πρεσβευτής Μπρίτζετ Μπρινκ στο Twitter.
Η Ουκρανία κατηγόρησε τον Πούτιν ότι με την επίθεση κατά του λιμανιού της Οδησσού «έφτυσε κατά πρόσωπο» τον ΟΗΕ και την Τουρκία. Το Κίεβο προειδοποίησε ότι η Ρωσία θα φέρει ακέραια την ευθύνη σε περίπτωση αποτυχίας της συμφωνίας για τις εξαγωγές των σιτηρών και κάλεσε τα Ηνωμένα Εθνη και την Τουρκία να πιέσουν την Ρωσία ώστε να τηρήσει τις υποχρεώσεις της για την ασφαλή λειτουργία των θαλάσσιων διαδρόμων για την εξαγωγή των σιτηρών στην Μαύρη Θάλασσα, σύμφωνα με ανακοίνωση του ουκρανικού υπουργείου Εξωτερικών.
Εκτοξεύοντας πυραύλους κατά του λιμανιού της Οδησσού, ο ρώσος πρόεδρος «έφτυσε στο πρόσωπο τον γενικό γραμματέα του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες και τον τούρκο πρόεδρο Ρετζέπ Ερντογάν, οι οποίοι κατέβαλαν τεράστιες προσπάθειες για την επίτευξη της συμφωνίας αυτής», δήλωσε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών της Ουκρανίας Ολεγκ Νικολένκο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ