Οι κινητήριοι μοχλοί των επενδύσεων σε νεότευκτα πλοία

Οι κινητήριοι μοχλοί των επενδύσεων σε νεότευκτα πλοία

157
Οι κινητήριοι μοχλοί των επενδύσεων σε νεότευκτα πλοία

Οι επενδυτικές αποφάσεις στη ναυτιλία καθορίζονται κυρίως από τις εκτιμήσεις των ενδιαφερόμενων μερών για το μέλλον των ναυλαγορών. Όμως, ο εν λόγω παράγοντας δεν είναι ο μοναδικός που επιδρά τόσο στην απόφαση επένδυσης σε ένα νεότευκτο πλοίο όσο και στα χαρακτηριστικά του πλοίου αυτού. Άλλωστε, οι επικείμενοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί που αναμένεται να τεθούν σε ισχύ το 2023, όσο και κάποιες «γκρίζες» περιοχές στο μέλλον των ναυτιλιακών καυσίμων, έχουν επιδράσει σημαντικά στις επενδυτικές αποφάσεις. Ωστόσο, η αβεβαιότητα δεν είναι ικανή να σταματήσει τους επενδυτικούς τροχούς στα containerships και στα LNG carriers, δεδομένων των εκτιμήσεων για καλή ναυλαγορά.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, ο παγκόσμιος στόλος κατέγραψε άνοδο 1,4% το α’ εξάμηνο του 2022, αρκετά χαμηλότερα του μέσου όρου ανάπτυξης των τελευταίων δέκα ετών ο οποίος είναι ίσος με 3,6%.

Δεξαμενόπλοια

Εντός του έτους έχουν πραγματοποιηθεί παραγγελίες για 31 tankers, με το orderbook των δεξαμενόπλοιων να είναι ίσο με 5%. Ένα από αυτά θα είναι methanol & ammonia ready, ένα θα έχει την ικανότητα κατανάλωσης μεθανόλης, δύο θα αξιοποιούν ηλεκτρική ενέργεια, ενώ δύο θα καταναλώνουν LNG.

Η αγορά των δεξαμενόπλοιων αναμένεται να καταγράψει περαιτέρω βελτίωση τους ερχόμενους μήνες, λόγω των χαμηλών αποθεμάτων πετρελαίου και των υψηλών περιθωρίων κέρδους των διυλιστηρίων. Η εν λόγω εξέλιξη αναμένεται να ωθήσει σε νέες επενδύσεις και ανανέωση του στόλου δεξαμενόπλοιων.

Bulk carriers

Οι παραγγελίες bulkers έχουν παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα εντός του έτους, γεγονός που διατηρεί το orderbook σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα. Επί του παρόντος, το orderbook είναι ίσο με 7% της χωρητικότητας, δηλαδή στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 30 ετών. Από το orderbook, το 14% των πλοίων θα έχουν τη δυνατότητα καύσης εναλλακτικών καυσίμων.

Η αβεβαιότητα στο περιβαλλοντικό μέτωπο, και δη αναφορικά με τα καύσιμα του μέλλοντος, έχει επιδράσει στον περιορισμό των νέων παραγγελιών.

Containerships

Το θετικό outlook για την αγορά έχει οδηγήσει σε σημαντική αύξηση των παραγγελιών, με το τρέχον orderbook να αντιστοιχεί στο 28% της μεταφορικής ικανότητας του στόλου. Από τα 295 containerships που παραγγέλθηκαν το α’ εξάμηνο του 2022, τα 57 είναι διπλού καυσίμου κατανάλωσης LNG, τα 32 είναι methanol & ammonia ready.

LNG carriers

Σε επίπεδα ρεκόρ έχουν διαμορφωθεί οι παραγγελίες για LNG carriers εντός του έτους. Συνολικά έχουν λάβει χώρα παραγγελίες για 112 LNGCs, με το orderbook να αντιστοιχεί στο 37% της μεταφορικής ικανότητας του στόλου.

Σημαντικό ρόλο στις επενδυτικές τάσεις διαδραματίζει το project LNG του Κατάρ, με τουλάχιστον 32 από τα 112 πλοία να είναι ήδη συνδεδεμένα με το εν λόγω project.

Ακόμη, οι δομικές αλλαγές στην αγορά φυσικού αερίου έχουν οδηγήσει στην αύξηση των τονομιλίων, γεγονός που ευνοεί περαιτέρω τις εκτιμήσεις για το μέλλον της αγοράς.

Πηγή: Intermodal Market Report – Week 28 2022

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.